UNUTULAMAYACAK 9 AY

9 Ay


Tarih  08.10.2012’yi  saatler  09.00 gösteriyordu. Evet  uzun bir aradan sonra  ilk defa elimde kalem ve defterim ilk dersimize başlıyorduk. 


Ders: Anayasa Hukuku 


Öğretmen: Şahap Arpacı 


Hocamızın ne güzel bir ders anlatım tarzı vardı. İlk defa hayatımda bir öğretmen ders  anlatırken  ben dersi  değil öğretmeni izliyordum. O gün sadece aklımda kalan dersten ziyade idolümü  oluşturan bir öğretmen profili vardı. Zaman ilerdikçe derslerde verdiği örnekler, güncel  olaylar ile  ilgili yorumları  fevkalade idi. Dersinin hakkını veriyordu. Hele hele o mimikleri hayatım boyunca unutmayacağım. Bence yılın "EN BABA ÖĞRETMENİ OSCARI" sizin için gelsin.




Şimdilerde  derslere yeniden göz attığımda veya bir soru çözdüğümde  örnekleriniz, anlatımlarınız zihnime o kadar iyi kazınmış ki her soru sizi hatırlatıyor.


Tarih  09.10.2012’yi  saatler 09.00 gösteriyordu. Yeni bir  ders, yeni bir öğretmen… Aman Allah'ım  hayatta  bu yaşıma kadar ön yargı ile baktığım tek ders...


Ders: İktisat 


Öğretmen: Mahmut Turgut


Bence ön yargılı bir öğrenciye iktisadı  sevdirebilme  yeteneğini  en üst düzeyde gösteren bir öğretmendi. İlk ders söylediğiniz o söz "İKTİSAT İLE 9 AY FLÖRT EDECEKSİNİZ SONRA BIRAKIN GİTSİN."  Dersler  de o tahtaya vuruşunuz  ve birde ön tarafta oturan  iki arkadaşıma  kız bir susun ne fısıl fısıl konuşuyorsunuz  deyişiniz  hiç akıllardan gitmiyor. Sizden birkaç anekdotu söylemeden geçmeyeceğim.

  
- İşte burası zurnanın ''Dani dini'' dediği yer.
  

- Sınavda eğer  gülen bir öğrenci görürseniz bilin ki  o Mahmut hocanın  öğrencisi.


- Sınavda önce armutları toplayın.


Bence yılın "İKTİSADI SEVDİREN ADAM OSCARI" sizin için gelsin.

Şimdilerde iktisat ile uzun süren flört ilişkimizden sonra yola devam kararı aldık. Yakında evleneceğiz. Bu arada kitaplığımda ki kitapların  3/1 iktisat oldu.


...


Tarih 10.10.2012  saatler 09.00 gösteriyordu. Yine aynı sıra  yine aynı sınıf... 


Ders: Özel Hukuk


Öğretmen: Serkan Karaoğlu


Ya bir insan kapıdan girer girmez ‘’Bu artiste kim der mi ?’’ inanın o gün dedim. Ders boyu verdiği o örnekler insanı gülmekten kırıyor, inceden inceye de dersi insanların zihnine kazıyordu. Zaman ilerledikçe, konular geçtikçe örneklemelerle yapılan o dersler çok ama çok akılda kalıyormuş onu çok iyi anladım. Derslerini hiç kaçırmamaya çalışmışımdır. Ders içinde tutulan o notlar o kadar mı kalıcı olur. Hani derler ya "SÖZ UÇAR YAZI KALIR" bence bu ders için söylenmiş bir söz olmalı.




Seni unutmak mümkün mü hocam? Kimileri  dalga geçse de, kimileri gidip seni bir yerlere şikâyet etse de. O zor zamanlarda o zor şartlarda  gelip dersini anlattın ya sana helal olsun.   


Şimdilerde örneklerin sorularda, defterde tutulan o notlarda canlanıyor. Evet, hocam size çok şey borçluyum. Başarılı bir Özel Hukuk dersi verdiniz şu kısacık zaman zarfın da...


Bence yılın "KARİZMATİK HUKUKÇU OSCARI" sizin için gelsin. Kolay değil "EV BAŞKANININ SORUMLULUĞU"...


Tarih 11.10.2012 saatler 09.00 gösteriyordu. Sanki bugün biraz diğer günlere nazaran daha neşeli daha  daha mutlu bir gün geçireceğimi düşünüyordum. Evet, sanırım öyle de olacaktı.


Ders: Muhasebe 


Öğretmen: Habibe Üner


Bir an sınıfı bir mutluluk ve huzur kaplamıştı. Sanırım içeri giren beraberinde mutluluğu getirmişti. Sempatik tavırları  yüzüne aksediyor. Sanki bir öğretmenin öğrencileri  ile heyecan dolu ilk zamanlarını  andırıyordu ortam. Güzel dolu dolu  bir dönemimiz geçti. Her ne kadar  sınavda muhasebeden yana kötü bir notumuz olsa da  eminim bu yıl benim için muhasebenin yılı olacak. Bunu başaracağıma inanıyorum. Gülüşleriniz tavırlarınız bana hep rahmetli annemi hatırlattı. Gerçekten benim için hayatımda hep önemli  bir yeriniz olacak.




Şimdilerde muhasebe ile münasebetimizi kesmemek adına bir paylaşım sayfası açtım. Umarım orada birilerine bizimde faydamız olur. Bilhassa da kendim için...


Bence yılın "EN SEMPATİK EN GÜLER YÜZLÜ ÖĞRETMENİ OSCARI" sizin için gelmeli. Allah yüzünüzden tebessümü  hiç eksik etmesin.


21.02.2013 saatler  yine 09.00 gösteriyordu. Bugün benim doğum günüm evde yatmak uyumak eğlenmek varken gel gör ki  bu günü hayatımda görmediğim bir ders için ayırdım.


Ders: Maliye 


Öğretmen: Ebru Çakır


Her ne kadar birbirimize takılarak geçirdiğimiz günlerimiz olsa da, sayenizde ''K.P.S.S'' de  en iyi netleri  yaptığım tek dersti. Sadece bu K.P.S.S ile sınırlı kalmadı tabiki   girmiş olduğum birçok sınavda da bunun etkisini fazlasıyla gördüm. Derslerde ki takılmalarınızı ise hala unutmuyorum. Güzel günlerimiz  geçti.




Şimdilerde sizden kalan en büyük hatıra  aklıma geldikçe çokça güldüğüm birkaç söz... 


Size Hocam sizi gelin evlendirelim. Bakın benim Samsunda yaşayan KEPÇE OPERATÖRÜ bir arkadaşım var. Hali vakti yerinde tip desen tip, karizma desen karizma… V.s  dediğim bu sözler hep aklıma geliyor.

  
Bence yılın en güzel ve en anlamlı ödülünü ise sizin  gelsin. ''YILIN MÜZMİN BEKÂRI OSCARI''




SİZLERLE DOLU DOLU  9 AY GEÇTİ. UMARIM HATAMIZ VE KUSURUMUZ OLDU İSE DE AFFOLA…
  

Not: Diğer değerli öğretmenlerim ile olan hatıralarım ayrı bir yazımda  olacak. Çünkü sizler bu işlerin görünmeyen kahramanlarısınız.

Doktor Hayat / Unutulmayacak 9 Ay
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Hiç yorum yok :