TANITIM YAZISI VE KAZANÇ ELDE ETME

Tanıtım yazısından nasıl kazanç elde edilir


Tanıtım Yazısı Nedir


Bir internet sitesi veya blog açmak isteyen herkesin aklına ilk gelecek soruların başından bir tanesi de  tanıtım yazısı nedir sorusudur. Çünkü tanıtım yazıları internet sitelerinin en önemli gelir kaynakları arasında yer almakla beraber tanıtım yazısı yayınlatan kişi içinde güzel bir baclink kaynağıdır.

Öncelikle çok merak ettiğiniz sorunun cevabını verelim, tanıtım yazısı, bir internet sitesinin, diğer bir internet sitesinde ücret karşılığı yayınlattığı yazıdır.

Bu yazıda tanıtım yazısını yayınlatan tarafından internet sitesi tanıtılır ve o internet sitesine, tanıtım yazısı yayınlayan taraftan link çıkışı olur. Böylece tanıtım yazısı yayınlatan taraf hem ziyaretçi kazanacaktır, hem de arama motorlarının gözünde iyi bir iş yapmış olacaktır.

Tanıtım Yazısının Önemi


Öncelikle şunu belirtmek lazım diye düşünüyorum. Sayfanızda seo ile ilgili çalışmalar yapmak, web sayfanız için kalıcı ve etkili baclink kazanmak istiyorsanız tanıtım yazısı büyük bir önem taşıyor. Baclink ve seo çalışmaları için büyük bir önem taşıyan tanıtım yazıları yerinde kullanıldığında web sayfanızın arama motorlarınca üst sıralarda olmasına olanak sağlıyor. Bununla birlikte arama motorlarından sayfanıza organik ziyaretçiler gelmesini sağlayacaktır.

Etkili bir tanıtım yazısının önemi yukarıda bahsettiklerimle de kalmaz. Tanıtım yazısında kullanmış olduğunuz anahtar kelimeler ve vermek istediğiniz mesaj eğer okur tarafından anlaşılır ve güzel bir etki bırakırsa tanıtım yazınız aynı zamanda bir referans kaynağı da olmuş olacak. Tabiri caizse tanıtım yazısı siz ve web sayfanız için bir referans mektubu niteliğinde olacaktır.

Tanıtım Yazısında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar


- Öncelikle yayınlayacağınız tanıtım yazısının içeriğini iyi belirlemelisiniz. Sayfa içeriğiniz ile alakasız bir tanıtım yazısı size bir fayda sağlamaz.

- Tanıtım yazınız özgün ve anlaşılır bir dille yazılmış olmalıdır. Oradan buradan kes kopyala mantığı ile yazılan yazılar kaliteli bir okur için itici gelecektir.

- Tanıtım yazınızı yazarken; Türkçe yazım kurallarına, noktalama işaretlerine dikkat ederek yazmaya özen gösterin.

- Yayınlayacağınız tanıtım yazısı için iyi bir anahtar kelime analizi yapmalısınız. Yanlış seçimler yapılarak kullanılan anahtar kelimeler kaçınılmaz zararlara yol açacaktır. Ayrıca makaleyi anahtar kelimelere boğmamalısınız.

- Tanıtım yazısı içerisinde belirleyeceğiniz anahtar kelime üzerinden vereceğiniz link çıkışını iyi belirlemelisiniz. Bir tanıtım yazısı içerisinde maksimum 3 adet link çıkışı olmalıdır.

- Tanıtım yazısı içerisinde vermiş olduğunuz link çıkışları ve anahtar kelimeler arama botlarınca taranır ve sayfanız indekslenmeye başladıkça arama motorlarında üst sıralara doğru çıkmaya başlarsınız.

-  Tanıtım yazısının sözcük uzunluğu konusuna gelirsek; ne okurun bir şey anlayamadığı kadar kısa nede okurun okumaktan sıkılacağı kadar uzun olmamalıdır. Bunun için ideal standart sözcük uzunluğu 300 ile 600 sözcük arasında olmalıdır.
- Tanıtım yazısı içerisinde kullanacağız görsel veya bir video içerik tanıtım yazınızın etkisini daha fazla arttıracaktır.

- Son olarak şunu dile getirmek istiyorum. Yazılan tanıtım yazısı içerisinde alt başlık kullanmak hem tanıtım yazısının daha iyi anlaşılmasını sağlar. Hem de okurun sıkılmadan tanıtım yazınızı okumasına olanak sağlar.

Tanıtım Yazısından Nasıl Para Kazanılır


Tanıtım yazısından nasıl para kazanılır? Bu sorunun cevabına gelirsek; yukarıda anlatmış olduğum hususları tanıtım yazınızda güzel bir şekilde uyguladığınız takdirde para kazanmak için tüm yollar size açılmaya başlayacaktır. Tabi öncelikle tanıtım yazısı yayınlayacağınız bir internet sitenizin olması gerekir.

Böyle bir internet siteniz varsa ve siteniz, tanıtım yazısı yayınlayacak kadar kaliteli ise ilgili müşterilere internet üzerinden ulaşabilirsiniz. Ancak unutmayın ki eğer internet siteniz belirli bir başarı yakalayamamış ise, kimse size tanıtım yazısı vermek istemeyecektir.

Eğer sitenizin Alexa değeri yerindeyse, hitleri olumlu yöndeyse ve siteniz Google’da üst sıralarda ise, bu kez sitenize tanıtım yazısı vermek isteyen çok fazla müşteri olacaktır. Siz de belirli bir miktar karşılığında, belirli bir sınır çerçevesinde bu yazıları yayınlar ve para kazanırsınız.

Kaliteli İnternet Siteleri Çok Kazandırır


Tanıtım yazısı yayınlayarak yüksek miktarlar kazanmak istiyorsanız öncelikle kaliteli bir internet sitesi oluşturmalısınız ve internet siteniz kalitesini kanıtlamış olmalı…

Kaliteli bir internet siteniz varsa zaten internet siteniz diğer webmasterların hemen dikkatini çekecektir ve diğer webmasterlar sitenizde tanıtım yazısı yayınlamak için size başvuracaktır. Bu nedenle tanıtım yazısından istediğiniz geliri elde etmek için, yapmanız gereken ilk şey, sitenizin kalitesini iyileştirmek olmalı…

Sitenizin sahip olduğu Alexa değeri de yine aynı şekilde tanıtım yazısında kazanacağınız miktarı etkilemektedir çünkü bu veriye göre talep edeceğiniz tanıtım yazısı ücreti artış gösterebilir. Alexa değeri düşük internet siteleri cüzi ücretler üzerinden tanıtım yazısı almaktadır.

Son olarak önemli bir hususu hatırlatarak makalemi sonlandırmak istiyorum. Çok kazanç elde etmek için sayfanızı link çöplüğüne, işe yaramaz bilgiler arşivine döndürmeyin.




Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

10 yorum :

  1. Dediklerinize katılıyorum çok güzel meslek yapabilene helal olsun.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş, kalemi iyi olan arkadaşlar için birebir.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler. Peki tanıtım yazısı almak için nasıl bir yol izleyebiliriz?

    YanıtlaSil
  4. Açıklayıcı bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Uzun soluklu bloglara denk geldikçe mutlu oluyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Herkese merhaba, ben aranızda çok yeniyim...sayfamı ziyaret edip takipçim olarak ve yorumlarınızla beni desteklerseniz çok mutlu olurum....herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  7. harikalar . paylaşım için teşekkür ederim

    Bizim blog beklerim

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler yazınız çok güzel kaleme alınmış.

    YanıtlaSil