MİLLİ KÜTÜPHANE GÜNLERİM 2

Milli Kütüphane


MİLLİ KÜTÜPHANE


Sabah erkenden yola koyulmuş milli kütüphanenin yolunu tutmuştum. Kütüphaneye vardığımda dışarıdaki kalabalık yine aynı yoğunluğu ile karşımda idi. Neyse içeri girip asansörle 2’nci kata çıktım. Çalışmalarımı yaptığım Akademik Salona geldim. Karşı salondaki Meryem Hanıma "GÜNAYDIN" deyip odama geçtim.


Zaman hızla akıp gidiyordu. Günler haftaları, haftalar ayları birbiri ardına kovalıyordu. Odaya ne gelen var ne giden. Ara sıra diğer odalara bakar birkaç kişi ile göz göze denk gelir merhaba der çıkardım.

Yine bir öğle vakti dört çayı için Meryem Hanımın odasına gittim. Tam çaylarımızı yudumluyorduk ki; karşımızdaki asansör kapısının önünde birisi beliriverdi.

- Aaa bak Osman Hoca geldi.

- Hocam, hocam buyurun gelin çay hazır, bir çay için öyle derse başlarsınız.

Gayet sakin ve sempatik bir tavırla Osman Hoca:

- Tamam, Meryem Hanım çantamı odaya bırakıp geliyorum.

Tam o sırada Serkan konuşmaya başladı.

- Sadık gerçekten Osman Hocayı bir tanı diyeceksin, evet anlattıkları kadar farklı ve iyi bir insan olduğunu…

Derken içeri Osman Hoca girdi. Gelişi ile birlikte tatlı bir tebessümü de yanında getirmişti. Ufak bir tanışma faslından sonra keyifli bir sohbetle çaylarımızı yudumlayıp akabinde de derse başladık. Aaa bu arada söylemeyi unuttum Osman Hoca ile aynı oda çalışacaktık. Uzun bir zamandan sonra odama birileri gelmiş çok mutlu olmuştum. Hatta ve hatta çalıştığım dersten zevk almaya başlamıştım.

O gün, güzel ve ebedi bir dostluğun başlangıcı olmuştu. Osman Hoca doçentlik sınavı için çalışmalar yapıyor. Aralarda da masa etrafında kısa ve keyifli sohbetler yapıyorduk. O gün öyle verimli ve mutlu geçmişti ki zamanın ne kadar da çabuk geçtiğinin farkına dahi farkına varamadık. Akşam saat 20.30 civarına yaklaşmıştı. İkimizde yorulmuş eve doğru yola koyulmanın tatlı heyecanı sarmıştı içimizi. Neyse artık yola koyulmuş evlerimize doğru gidiyorduk.

Akşam eve vardığımda kendimde bir farklığın olduğunu gördüm. Evet, bugün çok mutlu bir gün yaşamıştım. Hem de değerli saygıdeğer bir insanla tanışmıştım. Hem Meryem Hanımın hem de Serkan Arkadaşımın övgülerine mazhar olan Osman Hocanın gerçekten de o övgülere fazlasıyla layık olduğunu bizzat kendi gözlerimle müşahede ettim…

İyi ki varsınız, iyi ki sizinle tanışmışız.

Doktor Hayat / Milli Kütüphane 2    
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Hiç yorum yok :