BLOG YAZARLARI NEREYE GİDİYOR.

Bencil Blog Yazarları


Bencil Bloglar


Yaklaşık bir haftadır blog sayfamda içerik yayınlamıyorum. Sebebi uzun zamandır planlayıp araştırma fırsatı bulamadığım bir konu idi. Konu ile ilgili yaklaşık 1 haftalık araştırmanın neticesinde elde ettiğim verileri siz değerli okurlarımla paylaşmak istiyorum.

15 Ocak 2014 yılından beri aktif blog yazarlığı konusunda çalışmalar yürütmekteyim.  Geçen bu süre zarfında birçok yeni bilgiyi öğrenmeyi ve öğrendiğim yeni bilgileri de kişisel blog sayfamda siz değerli okurlarımla paylaşmaya gayret gösteriyorum.  Bilgi konusunda ki felsefem bilginin paylaştıkça zenginleştiği ve büyüdüğüdür.

Mamafih paylaşılan bilgiler konusunda ne yazık ki birçok blog yazarının aynı samimiyeti göstermediğini görmekteyim.  Bencil blog yazarları almış başını gidiyor.  Sadece ben bileyim, sadece ben bu işten kazanayım derdi ve hırsında.  Şimdi soracaksınız nereden ulaştın bu varsayıma.  Bir haftadır Kişisel Blog Yazarı ve Blogumu Tanıt sayfalarının sahibi Musa Özsarı beyefendi ile yapmış olduğumuz çalışmalar neticesinde ulaştım bu verilere.

Yaklaşık 2 yıldır süren blog yazarlığı maceramızda her ikimizde birçok blog yazarına hiçbir karşılık beklemek sizin yardımcı olmaya çalıştık. Yeri geldi kendi bloglarımızdan çok yardıma ihtiyacı olan arkadaşlara vakit ayırmaya destek olmaya çalıştık. Ve bunu yaparken de bir karşılık beklemedik.  Yok, benim sayfamın bannerını koy; yok ben şu kadar şey karşılığında şunu yaparım gibi davranış ve tutum içerisinde olmamaya azami gayret göstermeye çalıştık.

Bunun haricinde yine kendi ilgi alanımız (kozmetik blogları, bayan giyim blogları, el sanatları blogları, yemek blogları, gezi – seyahat blogları, dizi- film blogları… v.s) olmadığı halde birçok blog yazarına destek olmak mahiyetinde gerek Google Friend Connect (bu siteyi takibe alın) vasıtasıyla blog sayfalarını takibe aldık. Yine desteğimizi sürdürelim diyerek eğer sayfasında sosyal medya hesapları varsa onları da takibe alarak desteğimizi sürdürmeye çalıştık.  Kimine yeri geldi yorum yazdık kiminin düzenlediği etkinliğe destek olmak için duyurular yaptık. Peki, geçen bu süre zarfında neler oldu.

Şahsım adına şunu söyleyebilirim. 2 yıldır Google Friend Connect vasıtasıyla tam tamına 516 blog yazarını takip etmekteyim. Yine 1170 blog yazarının Sosyal Medya Hesaplarını da takibe almış durumdayım. Bunların haricinde yine birçok blog yazarına yönetiminde olduğum birçok Google Topluluk Sayfasında içerik yayınlama fırsatı sunuyorum. Yetmiyor arkadaşlarımız bir emek veriyor bir çaba gösteriyor diye gerek facebook grup hesaplarından gerekse twitter vasıtasıyla içeriklerinin daha çok kişiye ulaşsın diye twitter hesaplarından paylaşımlarda bulunuyorum.

Amaç mı? Amaç verilen emeğin karşılığını duyurabilmek. Sonuç mu? Kocaman bir hiç. Bencil blog yazarları almış başını gidiyor. Hep ben, hep ben diye diye…
Çok yakın zamanda şahit olduğum Deryanın spor günlüğü blogunun yazarı Derya Sygl hanımefendinin facebook hesabında paylaştığı manidar bir yazıyı sizinle paylaşmak istiyorum.  Yazıyı okuyunca bu kadarına da pes diyeceksiniz.

“Facebook’ta bile kendi sayfasını beğendirdikten sonra senin sayfana yaptığı beğeniyi geri çeken var. Peşlerinden koşacak halim yok ama Allaha havale ediyorum bu gibi insanları. Nasıl bir komplekstir bu...”

Evet, arkadaşlar bu kadar bencil olmaya ne hacet var. Allah aşkına bu neyin derdi neyin hırsı açıkçası merak ediyorum. Korkmayın! Bir arkadaşınızın blogunu takip etmek veyahut onun sosyal medya hesaplarını takibe almak size neyi kaybettirir? Bence kaybettirmez bilakis kazandırır.

Bu kadar olaya şahit olduktan sonra ve yaptığımız araştırmalardan sonra edindiğimiz bilgi ve tecrübe bize şunu gösterdi. Evet, bencil blog yazarları ve kutuplaşma içinde olan birçok blog yazarı arkadaşımız var. Belki bu durumun önüne geçemeyebiliriz. Tamam dedik bu arkadaşlar bizim sayfamızı takibe almayabilir. Bizim sosyal medya hesaplarımızı da takibe almayabilir.  Peki, tamam dedik.

Musa Bey ile yaptığımız görüşmeler sonunda dedik. Madem arkadaşlarımız blog okumayı ve blog takip etmeyi sevmiyor. Onların yüzleri gülmüyor. Onların canları çok sıkılıyor. Bizde o zaman değerli blog yazarlarının ve kıymetli blog okurlarının yüzlerinde tebessüm oluşturacak bir facebook sayfası oluşturalım en azından orada tebessüm ile hatırlanalım. Ve Musa Bey ile birilikte “BİRİ BENİ GÜLDÜRSÜN” facebook sayfasını açmaya karar verdik.

Değerli blog yazarı arkadaşlarım ve kıymetli blog okurlarım gün içinde yüzünüzde tatlı bir tebessüm olabilmek adına paylaşımlarımızı zevkle takip edebileceğiniz “BİRİ BENİ GÜLDÜRSÜN” sayfamıza desteklerinizi bekliyoruz. Sayfamızı hem beğenerek hem de arkadaşlarınıza tavsiye daveti yollayarak bizlere en büyük desteği sağlamış olacaksınız.

Bizler sizler için her türlü desteğe hazırız. Hatta şu stres dolu yaşamda yüzlerinizde hanelerinizde tatlı bir tebessüm olabilmek için bile.

Sevgi, saygı ve hürmetlerimle
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

51 yorum :

  1. Bende Musa Bey'e tam destek hep destek, size de öyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sena Dursun

      Öncelikle kıymetli yorumunuz ve destekleriniz için çok teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  2. Çok doğru yerlere değinmişsiniz.. Hiç hoş değil bu tarz şeyleri yaşamak ve hatta öyle ki, insan bazen kime hangi blogger'e güvenecek bilemiyor doğrusu :)
    Facebook safanızı beğendim :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Açelya Damdelen

      Ne yazık ki birçok blog yazarı arkadaşımızın müzdarip olduğu bir konuyu burada gündeme getirmeye çalıştım. Umarım faydalı olabiliriz. Güven konusuna gelince gerçekten işini hakkıyla yapan amacı sadece hizmet etmek olan yazar arkadaşlarımız mevcut. Lakin bunlarında sayısı 10 parmağın sayısını geçmeyecek kadar az. Amacımız, hedefimiz, gayemiz bu sayıyı çok daha yukarılara çıkarmak.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  3. Söylediklerinizde o kadar haklısınız ki. Ben de bu durumların örnekleriyle karşılaştım.
    Hayırlı olsun sayfanız. Kişisel facebookumdan sayfanızı takibe alıyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın İstanbul Hanımefendisi

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  4. Aklımda aynı şeyler varken yazınızı gördüm. Sizinde dediğiniz gibi insanlar çok bencil. Ben de şunu fark ettim. Topluluk sahipleri, kurdukları toplulukta varolabilmeniz için bir sürü kural koyuyor ancak koydukları kurala kendisi uymuyor... Hatta bu kişiler önce sizi takibe alıp sonrasında da takipten çıkıyorlar. Sanıyorum burada amaç kendi takipçi sayısını arttırarak ilgi çekmek.. 'bakın benim takip ettiğim kişi sayısı bir elin parmağını geçmiyor ama beni binlerce kişi takip ediyor' izlenimi oluşturmak.. Güzel bir yazıydı.. Bencillikten uzak günler görebilmek dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Yağmur Yağar

      Konuyu gerçekten güzel açıkladınız. Ne yazık ki bazı blog yazarları ve blog yazarı olduğunu zanneden kişiler bahsettiğiniz gibi yaparak bir şey elde ettiğini düşünüyor. Ama ne yazık ki uzun vadede bunu akıl edemediği için kayıp yaşadığının farkına çok geç varmış oluyor. Ama iş işten geçmiş oluyor.

      Kıymetli yorumunuz ve bu konu hakkındaki hassasiyetiniz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  5. Yazdıklarınızın çoğunda haklısınız. Karşılık beklemeden yaptığınız işlerde bile destek alamıyorsunuz çoğu zaman. Ne yazık ki durum böyle. Kendi çıkarınız için bir şey yapsaydınız. Milleti dalavera ile kandırıp bişeyler yapmış olsaydınız emin olun daha çok yaranırdınız. Bu insanlar iyilikten anlamıyor.

    Sizin 3-4 saat araştırma yapmanız bişey paylaşmanızın hiç önemi yok. Dandik ya da kopyala yapıştır şeyler paylaşanlar bile daha çok destek ve ilgi görüyor.

    Ben bizzat yaşadım bu durumu. Sadece birine yardımcı olayım diye yarım gün uğraştım. Karşılığında da uğraştığım şeylerin, uğraştığım insanlara değmediğini gördüm.

    Bedavaya ya da karşılıksız bişey yapmayacaksınız. Paralı ya da karşılığında bişey alarak yapacaksınız.

    Emin olun bu millet bundan anlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Çıplak Yazar

      Öncelikle kıymetli yorumuz ve konu hakkında göstermiş olduğunuz hassasiyet için teşekkür ediyorum.

      Yukarıda yazmış olduğunuz yoruma ilaveten yazımda bahsetmediğim lakin yeri geldiği için burada yazma ihtiyacı duyduğum başımdan bir olayı burada yazmak istiyorum.

      Bundan 6 ay kadar önce yaşça benden büyük bir hanımefendinin blog sayfasını ricası üzerine düzenledim. Sayfasına girdiğimde karşılaştığım manzara inanın bilgi sahibi birçok blog yazarını şaşırtacak derecede idi. Benden önce bu blog sayfasını 2 blog yazarı daha düzenlemiş sanırım.

      Düzenleyen blog yazarlarından birisi hiç üşenmeden oturmuş Html kodlarında değişiklik yaparak her yorumdan sonra kendi sayfasına link vermiş. Diğer blog yazarı arkadaş da oturmuş o da hiç üşenmeden yazılan içerikler içerisindeki anahtar kelimelerden kendi blog sayfasındaki içeriklere link koymuş. Bunlar tabi işin görünen belirli kısımlarıydı.

      Hanımefendiye durumu izah edip tek tek anlattım. Blogunda içerik sayısı fazla olduğu için bu işlemi 1 Ay kadar sürede düzgün bir hale getireceğimi beyan ettim. Hatta isterse kendisine bir alan adı alıp blogunu bir adım daha ileri bir aşamaya götürmeye ikna ettim. Oturdum 1 ay bununla uğraştım ve düzelttim hatta blog sayfasının bu zamana kadar yapılmamış birçok optimizasyonunu da yaptım. Sayfa hem google hem diğer arama motorlarında ve alexa değerleri olarak çok iyi yerlere geldi.

      Sonuç olarak olarak ne oldu biliyor musunuz? Sayfasını gidip ücretle yapan birine bu yaptırdıkları mı yaptırsaydı. Emin olun bilenler bilir bu iş milyonlarca lirasını alırdı. Peki, ben ne aldım bu işten gecemi gündüzüme katarak çalıştığım iş için hanımefendinin ısrarı üzerine 100 TL. O parayı da alamadım zaten bankada kaldı. O parayı da kullanmak nasip olmadı.

      Her neyse yine yaranamadık bu blog yazarı hanımefendiye gidip orada burada azığa alınmayacak laflar edip beni kötülemeye çalıştı. Hatta ve hatta Blogumu Tanıt sayfasının sahibi Musa Bey bile destek amaçlı sayfasının tanıtımını bile yaptı. Sonuç mu biz hala ağzımızı bozmadığımız halde Musa Bey'e bile ağza alınmayacak laflar ettiğini birçok kişiden duyduk.

      Açıkcası geçen yıllar içerisinde bir şeyi çok ama çok iyi anladık. İyi niyetimiz ne yazık ki çoğu bencil blog yazarları tarafından suistimal edildi. Onlara inat biz iyi niyetimizi korumaya devam ediyor ve edeceğiz.

      Bencil blog yazarları kadar bu camiada bencil olmayan, blog yazarları için elinden gelen yardımı esirgemeyen blog yazarları mevcut. Ve bizlerde bu sayının çoğalması içinde elimizden gayreti azami göstermeye çalışacağız. Bu konuda duyarlı arkadaşlarımızın her daim desteklerini bekliyoruz.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
    2. İnanın öyle kodların içine yorumlara falan kendi kodlarını koyanları ilk defa sizden duydum. Demek durum bu kadar acınası.

      Yaşadığınız olaya da gerçekten üzüldüm. Ama böyle şeylere takılmamak en iyisi. Bizim arkamızdan da çok konuştular karaladılar.


      Sil
  6. facebook hesabım yok ama g+ paylaşmak isterim çünkü insanların biraz şapkasını önüne koymasında fayda var..biraz kendimizi sorgulama fırsatı bu paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bir Defne Masalı

      Kıymetli yorumunuz ve destekleriniz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  7. -Hırs hasarettir.- diye boşuna denmemiş galiba. İnsanın inanası gelmiyor. Azim güzeldir, insanı iyiye götürür, çevresine de zarar vermez. Bir tık fazla veya eksik, dünyayı içine alan bir platform sözkonusu, yer problemi de yok. Ama bazı şeyler virüs gibi, önce sahibini yok eder aslında. Yorum konusu da tam anlaşılmalı diye düşünüyorum. Teşekkür için, sormak için, eleştiri veya övgü için tamam. Ama bunun rutin bir beklenti olarak algılanması ve bir ölçü kabul edilmesi de yanlış. Özgür platform, başkalarının hakkına girmeden dilediğince kendini ifade edebilme imkanı. Bunlar az şey değil,kalıcı olarak geri dönüşümlerin çizeceği net tablo değerlidir. Zaten sanal ortam daha da sanallaştırmak yok etmek olur. Bilgi verdiğiniz, dikkat çektiğiniz için çok teşekkür ederim. Sosyal medya kullanmıyorum ama yeni çalışmanızı izlemeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Begonvil Sokağı

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan açıklayıcı paylaşımınız için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  8. Açtığınız sayfayı takibe almıştım çok da keyifli güzel işler çıkaran gençlere desteğim her zaman sonsuzdur gözümden kaçan bir şey olursa haberim olsun yeter:)
    Sık uğrayamasamda Sevgili Musa'yı ve sizi takip ediyorum.
    Bencil bloglar illa ki bir yerde tıkanır kalır blog etkinliklerinden 200 kişi misafirim oldu illa ki ziyaret ederim ama devamlılığı koruyan 30-40 geçmiyor. maalesef:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hatice Yazıcı

      Sizin gibi değerli büyüklerimizin desteği ile bu camia gittikçe büyüyecek. Ve her geçen gün iyi niyetli blog yazarları bu kervana katılacak. Desteklerinizi bizlerden esirgemediğiniz için çok teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  9. Yapılan her iyi ve faydalı iş elbet karşılığını bulacaktır diye düşünüyorum. Bir şey yapıyorsam içimden geldiği için yaparım. Maalesef yazıda belirttiğiniz durumlar gerçekleşiyor, hepimizin başına geliyor bir şekilde.
    Art niyetli ve bencil davranan kişilerin bu tür işlerde daimi olacağını da düşünmüyorum açıkçası. Çünkü bu iş için en başta samimiyet gerekiyor. Bir noktadan sonra görülecektir her şey. Sayfanızı da beğendim, dilerim iyi yerlere gelir. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  10. İyi geceler Serhat Bey

    Konuya olan değerli yorumlarınız ve katkılarınız için teşekkür ediyorum. Ayrıca güzel temennileriniz içinde ayrıca teşekkür teşekkür ediyorum.

    Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  11. yazdıklarınızın %99 una katılıyorum aynı şeylerden şikayet ediyoruz. Artık o kadar bencilleştiler ki görüp görmezlikten gelmek yada iftiralarda bulunmak ya da yapılan başarıları bir tebriği edemeyecek kadar hazımsız blog yazarları var aramızda. Ben de elimden geldiğince konusu ve türü ne olursa olsun tüm blogger arkadaşlarıma destek olmaya çalışıyorum her zaman da tam destek benden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi geceler Lerzan Hanım

      Hep destek tam tam diyerek desteklerini sizin gibi esirgemeyen değerli blog yazarlarına buradan şahsınız nezdinde teşekkürlerimi iletiyorum. Hırsı egoyu, bencilliği bir kenara bırakarak destek olan blog yazarlarınında da bizim başımızın üstünde yeri var. 7/24 bildiğimiz konularda hep destek tam destek bizden.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  12. Bu bencil olan blogger kesimi hep böyleydi, siz yeni fark etmişsiniz./ dedim yazınızı okurken...
    Ağızlarında bir takibe takip lafı vardı.. Bende "ne diyor ?" bunlar derdim. Meğer instagramdan bahsederlermiş.
    Ve ara ara facebook ve blog sayfalarında takibi bırakanları bırakacağım nidaları atarlardı, o zaman da ne dediklerini anlamazdım. Ama zaman içinde anladım, ama bunları yapanların aslında daha çok bu durumu başkalarını yaşattıklarını gördüm.
    Bana hala çok komik ve gereksiz ve beş yaşındaki çocuk muhabbetleri geliyor bunlar.

    Ama geçen gün her yazısına yorum yaptığım bir iki arkadaş beni takip etmeyi bırakmış, tesadüfen gördüm, onuda hiç huyum değildir kim beni bırakmış bakmak,. Bir program yüklüydü arada bi açıp bakarım. Şİmdi kaldırdım paranoyaklık yapıyor bence o tür şeyler.. Ama ufaktan bozuldum yani.. İnsan soramıyor da.. Size bir kusur mu ettim ? Ne den beni terki diyar ettiniz acaba ? diye :)) Ama ben onalrı bırakmadım tabi.. Şimdi hiç onlara yorum yapasım hatta yazılarını , kendisini göresim yok.. Ufaktan ufaktan bu bencilleşme size yaşattıkları için oluşabiliyor olabilir mi? :)

    He birde şu kullanma olayı var, blog tasarımı yaptığım için arada bir başıma geliyor...Onuda çok önemsemiyorum:)
    Neyse ki bana hep iyi insanlar denk geliyor. Ben çevrem deki blog dünyası sayesinde oluşan çevremden gayet memnunum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Shemellon

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  13. Öncelikle kaleminize sağlık, güzel noktalara dokunmuşsunuz, üzerine bişeyler eklemek yorumlamak gereksiz olur.
    Sadece insanlara yardım eli uzatmayanların, geleni "ne yapacaksın blog açarak ne gerek var" diyerek gönderenlerin, kalbini kıranların bu gibi yazılara destek vermesini iğrenç buluyorum. İcraat önemli, eylem önemli.
    Facebook sayfanızda hep birlikte, bol bol gülümsemek dileğimle...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hüzün Sarısı

      Konu içinde yazmayı unuttuğum bir konuya (..."ne yapacaksın blog açarak ne gerek var" diyerek gönderenlerin, kalbini kıranların...) siz değerli yorumunuzla katkı sağlamışsınız. Birde böyle kişiler var ne yazık ki.

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  14. Anlayamadım neden acaba, yani bu davranışlarının net bir açıklaması da yok, blog yazan herkesin blog yazan dostlarına ihtiyacı vardır, bu camiada destek varoluş demektir, umarım mesajınız birilerinin dikkatini çeker, Sevgiyle mutlu kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adam Mutlu

      Destekleriniz ve yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  15. Facebook insanlara daha mı ulaşılır geliyor bilmiyorum fakat aynı durum benim Facebook sayfam için de geçerli olduğu için sanki aklimdan geçenleri yazmışsiniz iki yıl önce actigim kendimce karaladigim notlar aldığım yazılarımizi bir arkadasimla beraber bir Facebookta sayfamizda yayınlamaya karar vermiştik sayfamız ancak iki yılda 1000 i aştı aslında amacımız sadece gerçekten okumak isteyenlerin dikkate almak isteyenleri anlamak ve onlarin da katkılarıni sağlamaktı fakat begenenler geri çekenler enteresan bir şekilde iki ileri bir geri durumunda kalmıştı sayfamız Facebook sayfanizi begenecegim ve umarım çok güzel yerlere gelir destekle daha güzel yerlere de geleceğinden eminim sayfanizin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Candan Düşler

      Bizlerin birincil amacı her ne şekilde olursa olsun BLOG YAZARLIĞINI sürüdürmek. Bu konuda ki duruşum hep bu şekilde devam etmeye çalışacak. Facebook sayfasını açmamızın nedeni ise blog okumayı veya blog takip etmeyi sevmeyen arkadaşların en azından facebook vasıtasıyla yüzlerinde gülen tebessüm olabilmeyi başarabilmek.

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  16. Merhaba,
    Yazınızı destekleyerek okudum,özümsedim.Hırslı olmak güzeldir esasında,ama dozu ayarlanamadığında tadı kaçar ve insanlara zarar vermeye başlar.Önce kişinin kendisine,sonra etrafına. Bu anlamda tespit edebildiğimiz kişi ve kişilerden uzaklaşmak hepimizin faydasına olacaktır kanaatindeyim.Söz konusu facebook sayfasına dahil oldum.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Şirin Kanatlar

      Kıymetli yorumunuz, konuya olan ilginiz ve destekleriniz dolayısıyla teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil
  17. Çoğu blog yazarının muzdarip olduğu ve çoğu zaman iştişare ettiğimiz konuyu açık ve net bir şekilde anlatmışsınız. Maalesef günden güne bencillik hayatımıza giriyor ve etrafımız bencil insanlarla çevreleniyor. Bu durum da gerçekten çok üzücü. Lakin yukarıdaki okuduğum yorumlar neticesinde bu işe gönül verenlerin ve aynı konu üzerinde aynı düşünceleri paylaştığımızı gördüm ve çok mutlu oldum. Bir insanın özellikle blog yazarlarının birbirlerine destek olması-karşılık beklemeden- muazzam bir duygu. Görüyorum ki az sayıda da olsak destek vermekten çekinmeyenler var. Çok mutlu oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Blogumu Tanıt

      Evet, gerçekten aynı konuda müzdarip olup desteklerini esirgemeyen değerli blog yazarlarına teşekkür etmek lazım. İnanın duyarlı arkadaşlarımızı görmek beni de çok mutlu etti.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  18. Yazinizda benim yasadigim soruna yer verdiginiz için tesekkür ederim. Yanlis anlasilmak istemem illa takip veya begeni istiyorum gibi. Ama su da bir gercek ki bloglarimizla ilgili sosyal medya hesaplarimizi bu amaçla aciyoruz. Yani blogumuza destek olsun diye. Facebookta da öyle. Arkadaslik isteginde bulunuyorlar ve her gelen sayfa istegini de begeniyorum. Sonra dikkatimi cekti sayfamdaki begeni sayisi artip azaliyor. Kontrol edince de begeni yaptigim kisilerin bazilarinin begenisini geri cektigini farkettim. Bu davranislar beni sasirtiyor. Sonucta hic birimiz kisisel olarak tanismiyoruz ama destek olacaksa karsilikli olmali diye düsünüyorum. Biraz uzun yazdim kusura bakmayin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Derya Hanım

      Geçen gün tesadüfen facebook sayfanızda ki diyaloğu görünce açıkçası ben olaya hemen atladım. Evet dedim tamda yaşadığımız bir sorunsalı dile getirmek isteyip de dile getiremediğimiz bir şekilde anlatmış Derya Hanım dedim.

      Akabinde de ele aldığım BENCİL BLOGLAR kavramına yazınız tabiri caizse farklı bir ilham kaynağı oldu. Blog yazarlığı boyunca geçirdiğim süre zarfında sadece blog yazarlarının blog hesaplarını takip etmeyi düşünmedim. Acaba dedim bu blog yazarı diğer sosyal medya araçlarında da bir etkinlik gösteriyor mu? Takip ettiğim blog yazarı sosyal medyada da etkin mi? Bunun gibi bir çok hususu dikkate alarak blog yazarlarını diğer sosyal medya hesaplarından da takibe almaya gayret gösteririm.

      Ne yazık ki sizinde başınıza gelen olay gibi birçok olay bizlerin de başına geldi. Hatta yukarıdaki yazıda bahsetmedim ama buradan bahsedeyim. Öyle bencil blog yazarları tanıdık ki yazmış olduğumuz yorumları bile yayınlamadı. Hatta kimisine destek amaçlı yazmış olduğumuz yorumlara bile cevap vermedi. Tabiri caizse bizim yorumumuzu iplemedi cevap verme cüreti bile göstermedi.

      Son olarak şunu söylemek istiyorum. Amacım popüler olmak veya beni binlerce milyonlarca insan takip etsin değil. Amaç hizmet amaç bilinçli blog yazarları yetiştirmek. Amç Blog yazarları arasındaki etkileşimi etkin kılmak.


      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
    2. Gerçekleri görüp görmemezlikten gelmek benim yapima uygun degil. Bence dogrulari söyleyen degil de uyanik geçinip karsisindakileri kullanmaya çalisan ayip eder. Ben blogumu keyifle yazmaya devam edecegim birçok güzel blogger arkadas ve blog dünyasi disinda insan tanidim. Okurlarimla yakin iletisimde oldugum için bir dostluk havasinda sürdürüyorum ve bu sekilde motive oluyorum. Bahsettigimiz insanlar günün birinde yalniz kalacaktir.

      Sil
  19. 2006 senesinden beri aktif olarak bloggerım. Ilk zamanlar bana göre inanın her şey çok daha güzeldi. Takibe takip geyiği yoktu. Blogu fbye ve twittera entegre edemiyorduk. O zamanların ünlü bir blog yazarı bu sizin dediğiniz taktiklerle ününe ulaşmıştı. Başta bunu algılayamamış ve oturup düşünmüştüm. Örneğin siz bu yazınıza emek vermişsiniz, belli bir süreç yaşamışsınız ve öyle kaleme almışsınız. Bilgi içeriyor yazınız. Fakat mevzubahis hanımın blogunda bir görsel 3 satır yazı ama karşılığında onlarca yorum vardı ki burada altını çizmek istiyorum onlarca yorumun yarısından fazlası boştu. "yazını çok beğendim bana da beklerim www..."
    Bu şahsı muhterem ile yüz yüze tanışma ve daha yakından tanıma fırsatına kavuştuğumda (?!) gördüm ki olan biten her şey bir balon.
    Yazarı olduğum hiçbir blogumda birileri gelip yorum bıraksın diye yazmadım açıkçası. Yorum yazanlara cevap verdim, sayfalarını da ziyaret ettim ve fakat ilgimi çekmeyen veya bilgi, his bildirmeyen yazılarına da sırf -afedersiniz- gönlü olsun beni takibe devam etsin diye yorum yazmadım. Siz çok büyük bir fedakarlık yapmışsınız bana göre gerçekten de ve bu yüzden tebrik ediyorum.
    Blogosferdeki samimiyet bana göre çekilişim var şartlarım şunlar ile birlikte sonlandı. Çünkü iş maddiyata döndü bir anlamda.
    Takip edeni takip ederim mantığını twitter Türkçe'ye döndükten sonra iyice görür oldum. Bizim milletimize has değil bu, tüm dünyada var. İşte bu takibe takip, yoruma yorum hadisesi bloglara kadar dayandı.
    Bloglar kendi özgün alanlarımız, dilediğimizi paylaşabildiğimiz yerler. Başka ülkelerde haber merkezleri kimi zaman bir bloggerın ortaya çıkarttığı haberi paylaşabiliyorken Türkiye'de böyle bir durum yok denecek kadar az. Kaliteli içerik üretmek yerine bizim derdimiz hala takip alalım, yorum alalım, ego tatmin edelim.
    10 senedir devam eden blogosfer hayatımda gördüğüm bir başka nokta ise şu: Eğer sizin sahip olduğunuz blog tasarımı yorum yapmaya gelen bloggerın tasarımından iyiyse ve kişi bunu hazmedemeyen malesef ki kıskanç bir yapıdaysa bıraktığı yorumda bunu illa ki bir şekilde belli ediyor.
    Siz bu yazınızda blog dünyasındaki bencilliği anlatmamışsınız sadece. Oturup okurken 10 senelik aktif blog yazarlığı hayatım gözümğn önünden geçti. Siz insanların 10 senede nasıl değiştiğini gösterdiniz, anımsattınız bana bir kere daha. Sosyal bir bozulma mevcut, herkes popüler ya da en sevilen olma derdinde. Bakalım, daha neler göreceğiz...
    Üstünde emek verdiğiniz yazınız için, emeğiniz için ne kadar teşekkür etsem az.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Garip Atak

      Uzun uzadıya tecrübelerinizle aktarmış olduğunuz bu kıymetli emek vererek yazmış olduğunuz yorumunuz için çok ama çok teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  20. Yanıtlar
    1. Aslıhan Hanım destek ve ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  21. üzücü bir durum lakin durum böyle...Sonuna kadar haklısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mehmet Ali Yalçınkaya

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle.

      Sil
  22. Merhaba, yazınıza bir ekte ben yapayım. 6 senedir yemek bloggerıyım. İşin başlarında garip bir şekilde çıkış yapmıştım. Bir çom kampanya ve etkinlikleri düzenlemiş sosyal sorumluluk projeleridne yer almıştım. Lakin gün geçtikte blogger ortamlarının nasıl bir cadı kazanı dedikodu yatağı ve çıkar ilişkileri içinde oldğunu sonra sonra görmeye başladım. En yakın arkadaşın dedğin kişi çalıştığın markalara mesajlar mailler atıp reklamını spnsorluğunu anlamaya çalışıyor. Ortak projelerimizi ferdi olarak kendini nerde gazete , dergi, tv var oralara mailler atıp tvlere çıkıp benim projem demeye çalışanlar. facebook sayfalarında başlayıp instagrama kadar takipci artırma hileline başvuranlar. Burada illaki satın almana gerek yok sistem birbirinin yayınlarını paylaşılmasını reklam olarak algıladığından görünürlüğünü artırıyor ve bu şekildede hit alabiliyorlar.Birbirlerinin arkasından konuştukları klişilerle etkinliklerde selfie çekiyorlar. Velhasıl artık benim ne midem nede bünyem bu şahısları kaldıracak durumu geçmiş oldu. Etkinliklere gitmiyorum kendi ahlimde takılmaya çalışıyorum. Zira blog yazmak keyif işi olmalı her gün psot atacam diye kendimi şartladığım zaman robotlaşıyorum keyifsizleşiyorum. Sonuçta organik bir takipcim var ben yayın yapmasamda yapılan yorumlara nerdeyse anında dönüyorum. Bir çok lişiye blog açtım nasıl yayın yapılacağından tut etiketleme vs. ne varsa öğrettiğim kişiler oldu. Ama bakıyorum boşuna yapmışım insan yerine bile konulup selamlarını dahi esirgeyen insanlara yıllarca emek vermişim. Bloggerlık artık gerçekten suyu çıktı kabapcışlardan çıkamıyorlar bedcava yiyeceğim diyeç Hayır gidiyorsun en ufak bir yazı paylaşmak yok blogda. Ancak instagramda selfie yapıyorlar. Bu firmalarda enayi eline ne geçecekse bunların karnını doyurunca. Neyse uzattım konuda dağıldı. Elinize klavyenize sağlık az bile yamışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Senem Hanım

      Öncelikle sayfama hoş geldiniz. İnanın yorumunuzu okuyunca bir kez daha anladım ki bu işin hiç bir ayrımı yok insan bencil olunca içini şiddetli bir hırs kaplıyor. Gözünü hırs bürüyen blog yazarları kendince bazı yanlışları da zaman içinde doğru görmeye başlıyor. Gerçekten üzücü bir durum.

      Sevgi saygı hürmetlerimle

      Sil
  23. Merhaba...Her zaman dediğim gibi bir bloggerin en iyi dostu yine bloggerdir.Bu bencilliğin sebebini bir türlü anlamış değilim.Yazdıklarınızın hepsine katılıyorum.Umarım bahsettiğiniz tarzdaki bloggerlere bir mesaj olur yazınız.
    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Semra Akarsu

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  24. Selam Sadık,
    Yazıda anlattıkların genel bir sorun. Galiba klasik blog yazarlığı artık internetin modern uygulamaları ve modern kullanımı karşısında ilkelleşmeye ve eskimeye başladı. Zaman geçirecek başka internet servisleri daha cazip. Zaman geçirme tabirini bilerek kullandım çünkü bloglarda zaman geçmez, zaman kazanırız. Ama modern internet alışkanlıkları zaman öldürmek üzere kurulmuş. İnternet bencilliğe gerek kalmayacak kadar büyük bir yer :) Bir de birbirine benzeyen sayfalar, kanallar, bloglar o kadar çoğaldı ki özgünlük de yok artık yani yeni bir internet akımı yeni el değmemiş bir servis çıkarsa iyi olur. Yeni sayfanda başarılar diliyorum. Not: Facebook kullanmadığımdan sayfanızı takip edemeyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mustafa Sönmez

      Kıymetli yorumun ve konuya olan ilgin dolayısıyla teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil
  25. Hala geçerliliğini koruyan bir yazı. Yüreğinize sağlık. Bu günlerde benzer şeyleri düşünürken ikinci defa okumuş olduğumu hatırladım, "Deryanın spor günlüğü" yazısı alıntısından sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Halil Gönül

      Kıymetli yorumun ve konuya olan ilgin dolayısıyla teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil
  26. Hiç unutmam; bir blogger belli periyotlarda düzenlenmesi amacıyla bir mim etkinliği başlattığını duyuruyordu bloğunda. Mimleri önemserim. Çünkü yazarlar hem üretim yapar, hem de başka yazarlarla tanışır. Yukarıda bahsettiğim bloggerın duyuru yazısına da mimler hakkındaki düşüncemi yorum olarak belirtmiştim. Yorumlar onaya bağlıydı. Neyse bana bildirim gelmeye başladı başka yazarlar yorum yaptıkça. Birkaç gün sonra o yazıya girdiğimde bi' de ne göreyim! Yazıya benden sonra yapılan yorumlar da dahil olmak üzere her yoruma cevap vermiş bu blogger. Ama nedense beni cevapsız bırakmış. İlk kez gördüğüm birisi ve muhtemelen o da beni ilk kez görmüştür. Madem karşılık vermeyeceksin, niye onaylıyorsun yorumumu? Ya kimseye yanıt verme, ya da ayrım yapmadan herkese yorum ver. Hemen sildim yaptığım yorumu. Ben senin kalemine değer verip düşüncemi paylaşıyorum, sen nezaketsizlikle karşılık veriyorsun. O şahsın bloğuna o gündür bugündür hiç girmediğim gibi, başka bloglara yapılmış yorumlar arasında onun da yorumunu görüyorsam, emin olun, okumadan geçiyorum. Gıcık kaptım bir kez.

    YanıtlaSil