KİŞİSEL BLOG

Kişisel Blog Nedir



Blog yazarlığında birinci yılımı doldururken;  geçen bu süre zarfında blog yazarlığı camiasında elde edindiğim bilgi ve tecrübeleri sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle “ Blog Nedir?  Neden Blog Yazarlığı?” “Kişisel Blog Nedir?” “Kişisel Blog Yazarı Nasıl Olmalı?” gibi alt başlıklarla konuyu aydınlatmaya çalışacağım. Umut ediyorum ki bu yazmış olduğum yazı yeni başlayacak blog yazarlarına ve hali hazırda blog yazarlığı yapan birçok blog yazarına faydalı bir rehber olur.

Blog Nedir?


Ağ günlüğü,  günlük anlamlarına gelmektedir. Bloglar genel itibarı ile fazla teknik bilgi gerektirmeden insanların duygu, düşünce, fikir ve günlüklerini paylaştıkları web siteleridir.

Neden Blog Yazarlığı?


Blog Yazarlığı insanlara duygu, düşünce, fikir ve deneyimlerini özgür bir biçimde paylaşma imkânı verir.  Kişisel gelişim konusunda fırsatlar sunar. Daha fazla okumaya daha fazla bilgi edinmek için çabalamaya sevk ettirir.  Blog Yazarlığı ile birlikte farklı sosyal medya alanlarında daha etkin bir rol alırsınız. Yeni insanlar ile tanışma, farklı düşünce ve tecrübeler den yararlanma imkânı bulursunuz. Konu ile ilgili daha önce yazmış olduğum yazımı da okuyabilirsiniz.

Makale: NEDEN BLOG YAZARLIĞI

Kişisel Blog Nedir?


Kişisel blog,  yazarın kendi dilinden,  kendine özgü ifadeleriyle bilgi tecrübe ve deneyimlerini aktardığı sayfadır. Kişisel bloglar çoğunlukla ürettikleri özgün içerikleri ile bilinir. Aslında kişisel blog yazarı olmak göründüğü kadar da kolay değildir. Kişisel blog sahibi devamlı güncel içerik üretebilmek için okumalıdır. Ve bunun yanında kendini geliştirebilmeyi, araştırmayı bir amaç bir gaye edinmelidir. İşte o zaman kişisel blog tabiri yerini bulmuş olacaktır. 

Şu hususu da hatırlatmakta fayda var. Kişisel blog yazarı için bir içerik sınırlaması yoktur. Yani devamlı bir surette aynı kategori içerisinde yazılar paylaşacak diye bir kural yoktur. Yukarıda da belirttiğim gibi kendine has ürettiği özgün içerik ile birçok kategoride yazılar yazabilir.

Kişisel Blog Yazarı Nasıl Olmalı?


  • İçten ve samimi bir üslubu olmalı.
  • Yazılarını kaleme alırken hiçbir tesir altında olmamalı
  • Alanında uzman olduğu konularda yazmaya gayret göstermeli.
  • Yazdığı yazıları keyif alarak yazabilmeli.
  • Araştırmacı, yenilikçi ve fırsatlara açık bir ruha sahip olmalı.
  • Öğrendiği kadar; okurlarına da öğretebilmeyi bilmeli.
  • Okuyucuları ile arasında sempatik bir duruş sergileyebilmeli.
  • Sosyal medya ağlarını iyi kullanmayı bilmeli.
  • Yakın tarzda blog yazan arkadaşlar ile iletişimini sıkı tutmalı.
  • Yazdığı yazılar için bir okuyucu kaygısı taşımamalı. Özgün içerik yıllar geçse de okunur.
  •  Maddi kaygılar peşinde olmamalıdır. 

Kişisel Blog gelip geçici heveslerin değil;  kalıcı ve ulaşılabilecek bilgilerin kaynağıdır.

Doktor Hayat / Kişisel Blog 2015
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

28 yorum :

  1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür çok ederim. Bizzat uyguladığım şeyler olmasına rağmen uygulamadıklarımın da fazla olduğunu gördüm. Tekrardan teşekkürlerimi iletirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kubilay Bey

      Öncelikle göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Umarım faydalı olabilmişimdir.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  2. BLOGGER OLMAK KOLAY DEĞİLDİR..! SADECE BİR KAÇ UFAK İMLA BİLGİSİ VE KALEM TUTABİLEN BİR ELE SAHİP OLMAK YETMEZ..! BLOGGER PRESTİJ SAHİBİ VE DONANIMLI BİR KİŞİ OLMAK ZORUNDADIR..!? BUNUN DA TEK YOLU BAŞTA ÇOK OKUMAK VE HER TÜRLÜ SOSYAL AKTİVİTELERDEN HABERDAR OLUP,BİLGİ EDİNMEKLE OLUR..!? ZİRA EN BÜYÜK SİLAH KALEM; ONUN KURŞUNU DA BİLGİDİR..!? BİLGİ TEK BAŞINA HİÇBİR İŞE YARAMAZ..!BİLGİYİ KÜLTÜRE ÇEVİRMENİN TEK YOLU PAYLAŞMAKTIR..!
    DOKTOR HAYAT KARDEŞİME VERDİĞİ DEĞERLİ BİLGİLERDEN DOLAYI NAÇİZANE TEŞEKKÜRLERİMİ ARZ EDİYORUM..!YÜREĞİNE KALEMİNE SAĞLIK..! BEN DE BLOGGER OLMAMAKLA BİRLİKTE; BİR BLOGGER DOSTU OLARAK BU BİLGİLERDEN İVEDİLİKLE YARARLANILMASININ VE SAHAYA ÇIKMADAN ÖNCE BİR ANTREMAN NİTELİĞİNİ TAŞIYAN BU BİLGİLERİN BLOGGER KARDEŞLERİMCE DİKKATE ALINMASININ OLDUKÇA YARARLI OLACAĞINI NAÇİZANE ÖNERİYORUM..!SEVGİLER SAYGILAR DUYCAN UZUN..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duycan Uzun Beyefendi

      Öncelikle göstermiş olduğunuz ilgi ve bizlere iletmiş olduğunuz faydalı bilgiler dolayısıyla teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  3. İnsanlar kişisel blog adı altında çeşitli çeşitli bloglar açıyorlar, Fakat sizin blogunuzu uzun süredir takip ediyorum yazılarınız gerçekten çok güzel. Vaktim olduğu sürece yazılarınızı zevkle okuyorum, Çok güzel bilgiler vermişsiniz özellikle de blog yazmaya yeni başlayan arkadaşlar için oldukça faydalı bir paylaşım olmuş , kaleminize ve yüreğinize sağlık. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökhan Tekin Beyefendi

      Göstermiş olduğunuz ilgi ve teveccüh dolayısıyla teşekkür ediyorum. Umarım vermiş olduğum bilgiler birçok blog yazarı arkadaşa faydalı olabilir. Tekrardan ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  4. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Sanırım kişisel blog yazarlığında en önemli nokta samimi olunmasıdır. Samimi ama lakayt olmayan bir dil ile takipçileri ile iyi ilişkiler kuran bir kişisel blog yazarı, diğerlerine göre her zaman bir adım öndedir diye düşünüyorum. İyi bloglamalar dilerim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Blogunu Tanıt

      Gerçekten de blog yazarı için samimiyet çok önemli bir husus. Bu konudaki ayrıca göstermiş olduğunuz hassasiyet sizin içinde takdire şayan. Blogumu Tanıt ailesine teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
    2. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Saydiginiz özelliklere kesinlikle katiliyorum, ama özgün yazilar yazanlarin isi benim izlemime göre gercekten cok zor. Insanlar büyük ölcüde sosyal medyalarda okuduklari bir iki Özdemir Asaf, Can Yücel alintisiyla yetiniyor. Bu ezberi bozmak, kendini okutmak ve belki de insanlari ezberin disina cikmaya tesvik etmek gerek, bunun yolu da sizin de yazdiginiz bu yolda istikrarli, sabirli bir sekilde ilerlemektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tayfun Uzunhan Beyefendi

      Söylemlerinize katılmamak elde değil. Maalesef özgün içerik sabır gerektiren bir süreç. Kıymetli yorum için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  6. Ben de başlamıştım bir zamanlar.Denemelerimi yazmak istedim.Ama birileri çıkıyor forum sitelerinde paylaşıyor adınızı bile yazmıyor ve sadece alıntı demekle yetimi yor. Sonuç mu VAZGEÇTİM.

    YanıtlaSil
  7. Neşe Hanım

    Fazlasıyla haklısınız bilgilerin ve yazılanların çalınıp kopyalanması konusunda. Lakin yazıyorsanız sabır etmeniz gerekiyor. Bu tarz mücadelelere karşı verilen sabır emin olun bir gün karşılığını veriyor.

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  8. Oldukça faydalı ve önemli bilgileri bir araya toplamışsınız... Klavuz niteliğinde bir yazı hazırlamışsınız. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Renkli Pasta Sepeti

      Öncelikle göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Umarım faydalı olabilmişimdir.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  9. Sevgili Doktor Hayat kardeşim.Yorumda geç kalmam rahatsızlığım nedeniyledir.Evet,blogger olabilmenin şartlarının yine deneyimler ve bilginin o yadsınmaz yolundan geçtiğini,samimi ve içten olmanın,yumuşak bir dil kullanmanın saygınlığı artıracağını,velhasıl bu şartların tümü uygulandıktan sonra *Makbul,aranan,saygın bir blogger'*imajı elde edileceğini gayet açık ve güzel belirtmişsiniz. Donanımınız,bilgileriniz ve tecrübelerinizden sonraki* sabit sonuçları* bizimle paylaştığınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Başarılarınızın devamı dileklerimle..Sevgim ve saygılarımla.Ece ablanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Ablacığım, Saygıdeğer Hanımefendi Ece Evren

      Öncelikle rahatsızlığınız dolayısıyla geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Konuya karşı göstermiş hassasiyet ve kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  10. Kişisel blog yazarı arkadaşlar için çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız. Emeğinize Sağlık. Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Öznur Babayiğit

      Kıymetli yorumunuz ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Umarım faydalı olabilmişimdir.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  11. Öncelikle faydalı paylaşımlarınız dolayısıyla teşekkür ediyorum. Bende uzun zamandır blog tutmaya gayret gösteriyorum. Verdiğiniz faydalı bilgilerden sonra güzel bir kişisel blog açıp sizin gibi bir blog yazarı olmak isterim.

    Bu arada konuyu çok güzel anlatan şu sözleriniz beni etkiledi.

    Kişisel Blog gelip geçici heveslerin değil; kalıcı ve ulaşılabilecek bilgilerin kaynağıdır.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Kıymetli yorumunuz ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  12. Yazınız içerisinde çok faydalı, kısa ve öz bilgileri bir araya toplamışsınız. emeğinize kalemize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Blog Okur Yazarlığı

      Kıymetli yorumunuz ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Umarım faydalı olabilmişimdir.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  13. Merhabalar Doktor Hayat

    Kişisel blog açma düşüncesinde olan blog yazarları için faydalı yazı olmuş. Yazdıklarınızın dikkate alınması gerektiğini düşünüyorum.

    Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın İlknur Demir

      Kıymetli yorumunuz ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Umarım dikkate alınır.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  14. Yeni başlayan blog yazarı arkadaşlar için faydalı bir paylaşım olmuş. Emeğinize kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli yorumunuz ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil