BLOG YAZARAK PARA KAZANMA

Para Kazanma

Birçok blog okurunun takip edip okuduğu blog sayfalarında, gördüğü birkaç reklamlardan sonra aklına şu sorunun “Blog yazarak iyi para kazanılıyormuş.  Aaa sayfasında reklam var. Aaa sayfasında marka firmaların reklamı var.  Kesin iyi para kazanıyordur… V.s”   takıldığını ve birçok blog okuru tarafından dile getirildiğini duymuşsunuzdur. Bende dile getirilen bu sorular üzerinden kişisel blog yazarlığı yaptığım süre zarfında; blog yazarak ne kadar para kazandığımı siz blog okurları ile paylaşmak istedim.

Kişisel Blog yazarak;
İstanbul’da 2 adet süper lüks daire aldım.
Bodrumda 1 adet yazlık aldım.
Ankara’da 1adet arsa aldım.
Mersinde 10 dönümlük portakal bahçesi aldım.
Kendime bir binek araç birde spor araç aldım.
Yakın zamanda bir yat almayı da düşünüyorum.

Bunlarla da sınırlı kalmadım. Kişisel Blog yazarak ufak çaplı birkaç yatırıma da imza attım. Yani bunların hepsini gözünüzde büyüttüğünüz bu kişisel blog sayfamdan kazandım.   İnanın ben bile blog yazarak bu kadar çok para kazanacağımı hiç düşünmemiştim. Göstermiş olduğunuz ilgi ve teveccühleriniz için ne kadar teşekkür etsem az.


Eminim ki yukarıdaki yazdıklarıma hala inanan çok büyük bir kitle var. Yahu Allah Aşkına biriniz bana söylesin. Kişisel Blog yazarak yukarıda söylediğim şeylerin milyonda birini kazanan biri varsa çıkıp söylesin. Ben Kişisel Blog yazarak iyi para kazandım desin. Acaba var mıdır? İnanın bende merak içindeyim.   1 yılı farklı bir blog sayfasında ve bir yılı da kendi Kişisel Blog sayfamda olmak üzere 2 yıldır blog yazıyorum. 6 ay kadardır da sayfamda reklam var. Sizce bu kadar reklamdan ne kadar kazandım. Evet, sıkı durun söylüyorum. Tam tamına 20,55 TL

El İnsaf diyorum. Kişisel Blog yazarak öyle sizlerin sanıldığı kadar para kazanılmıyor. Lütfen ortalıkta dolaşan şehir efsanelerine itibar etmeyin. Kişisel Blog’u farklı kategorilerde (makyaj, moda, yemek…) yayın yapan bloglar ile karşılaştırmayın. Bu tarz yayın yapan bloglar genelde firmalardan ücretsiz ürün tedarik ediyorlar. Ayrıca tanıtımını yapmış olduğu ürün tanıtımından dolayı firmadan belirli ücretler alabilmekte.  Ne yazık ki kişisel bloglar için durum böyle değil.

KİŞİSEL BLOG YAZARI NASIL PARA KAZANIR?


Kişisel blog yazarları genellikle, Banner, Link Satışı ve Tanıtım Yazısı gibi reklamlardan kazanç elde eder. Lakin bu kazanç belirtildiği kadar yüksek meblağlar da değildir. Para kazanmak, bilhassa da blog yazarak para kazanmak sanıldığı kadar kolay bir şey değil. Kazanılan ufak meblağlar ile de blog için gerekli bilgi ve tecrübe kazanacağım kitapları alıyorum. Birde alan adı ve reklam giderleri gibi masraflar üstüne gelince tabiri caizse elde avuçta pek bir şey kalmıyor. Konu ile ilgili  Reklam ve Sponsorluk Sayfama bakabilirsiniz.

KİŞİSEL BLOG YAZARAK NE KAZANDIM?


Düşündüğünüz kadar çok paralar kazanamadım.  
Ama…
Bilgiyi öğrendim.
Tecrübeyi kazandım.
Daha çok okudum.
Daha çok araştırdım.
Değerli insanlarla tanıştım.
Kıymetli dostlar – arkadaşlar edindim.
Evet, çok büyük kazançlar elde ettim. Para ile asla satın alınamayacak kazançlar


Kişisel Blog para kazanmanın değil; bilgiyi öğrenmenin tecrübeyi paylaşmanın alanıdır.


Doktor Hayat / Blog Yazarak Para Kazanma / 2015
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

44 yorum :

  1. Doktor Hayat kardeşim beni neşelendirdin inan.Yazın o kadar hoşuma gitti ki,velev ki reklam aldın.Bumerang sisteminde de bu söz konusu değil mi?Marka ile çalışmanın bundan bir farkı yok bence.Aslolan burada karmaşa yaratacak şeylerden kaçınmak,bilgi ve anı,ya da her neyse güzel ifade edip anlatılmaya değen her konuda paylaşım yaparak,bir asgari müşterekte buluşmak değil midir?Yazın içten ve akılları aydınlatan,şüphelerin ya da yargılamaların üzücü olduğunu ifade eder nitelikte olmuş.Sevgiler oğlum.Ece ablan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Hanımefendi Ece Evren

      Maalesef Toplumuzda üç beş yerde yazımızı paylaşınca insanlar Yukarıda anlattıklarımın fazlasını düşünüyor ve söylüyor. Kişisel Blog Yazarı nedir? Açıkçası bunu kimse bilmiyor. Eminim ki birçok okur yazılan yazıları verilen bilgileri çoğu zaman göz ardı ediyor. Gözü reklama takılıyor. Bu durumda açıkçası üzücü...

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  2. En şanssız blog yazarları kişisel blog yazarları gerçekten :) Kişisel blog yerine bir konuda uzmanlaşmak lazım sanırım. Takipçi sayıları bile bu duruma göre artıyor çünkü.
    Güzel paylaşım için teşekkürler
    www.safagindunyasi.com
    www.bloggerlarpaylasiyor.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Şafak Karadeniz Kilimci Göldelioğlu

      Kişisel Blog yazarları olarak ödüllü bir etkinlik düzenledik. Dedik ki insanlar okusun öğrensin bir şeyler katsın bilgilerine... Kitap verelim okusunlar, Reklam alanı sağlayalım bloglarını tanıtsınlar farklı kitlelere ulaşsınlar... Emim olun ki bir makyaj blogu bir moda blogu kadar katılım olmadı. Çünkü biz kitap verdik onlar Makyaj malzemesi v.s verdi. Anladık ki insanlar kişisel bloglara pek bir ilgi göstermiyor. Kitap okumaya da pek merakları yok... Buradan da anlaşılacağı gibi kişisel blog yazarı pek bir şey kazanamıyor. Umarım anlaşıla bilmişizdir.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  3. :) Gerçekten inanan var mı ki buna!
    Benimde youtube kanalım vardı şimdi kaldırıldı gerçi o ayrı ama 6500 falan izleme oldu toplamda 4tl yüklemişler :)
    Zaten para için yapılacak bir şey değil, ben farklı blogları dolaşmasını ve yazanların o anki hissiyatına ortak olmayı sevdim.. Güzel paylaşımlar oluyor..
    Şu aralar kendi blogumdan çok acaba ne yazmış diye gittiğim bloglar bile var, kısa süredir aktif olsam da heyecanım gün be gün daha da artıyor.
    Reklam alınabilir, buna karşı değilim tabi ki, hatta yeni site aldım, içimden de dedim bari sitenin parası çıksın, bir iki tane ekleyeyim, niyetim bu oldu. Ama 6 ayda 20tl ise onu da çıkaramayacak ki!
    Neyse çok uzattım.. Her şey maddi olmamalı, sonuçta zahmetli bir iş blog,site işleri :) Bu tarz beklenti içinde olanlar için aydınlatıcı bir post olmuş.
    Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Kore Fenomeni

      Maalesef bunlara inanlar o kadar çok ki saymakla bitmiyor. Yapmış olduğunuz yorum ve katkılarınızdan dolayı teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, Saygı Ve Hürmetlerimle

      Sil
  4. PARA ÇOK ŞEYDİR AMA HER ŞEY DEĞİLDİR..!
    EN BÜYÜK ZENGİNLİK KANAT VE BİLGİ VE TECRÜBEDEN OLUŞUR..!
    KAPLUNBAĞAYA DEMİŞLER SEN BU SIRTINDAKİ YÜKLE SEVDİĞİNE VARMADAN ÖLÜRSÜN...!?
    OLSUN DEMİŞ SEVİYORUM VE ONA ULAŞMAK İÇİN YOLDAYIM YA...!?
    KELEBEĞE DEMİŞLER SENİN ÖMRÜN BU AŞKA ULAŞMAYA YETMEZ..!?
    DEMİŞ; HENÜZ KOSKOCA YİRMİ DÖRT SAAT ÖMRÜM VAR..!?
    BLOGGER'LİK BİR KAPLUMBAĞA VE KELEBEK AŞKI OLMALI; GERİSİ YARATANA AİT..!
    SEVGİ İLE KALIN DOKTOR HAYAT..!haaaaa o yirmi küsür lirada yorumcuların hakkı yok mu..?:))))))) SELAMLAR SEVGİLER TÜM BLOGGER KARDEŞLERİME..!D.U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Duycan Uzun Beyefendi

      Kıymetli yorumunuz ve katkılarınızdan dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş.Amaç para kazanmaksa kişisel blog uğraşılacak bir şey değil ama ne zaman niş bir blog açarsınız durum değişir.Yazdığınız gibi Blog stresi alıyor,mutlu ediyor,farklı fikirler,farklı bakış açıları,yeni bilgiler,arkadaşlıklar kazandırıyor bırakında parası eksik kalsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Meryem Çandır Hanımefendi

      Öncelikle göstermiş olduğunuz ilgi ve alakadan dolayı şükranlarımı sunuyorum. Bahsettiğiniz gibi kişisel blog uğraşılacak bir iş değil. Düşünün birde onca işin gücün içinde yeri geliyor 4- 5 saatini bu işe veriyorsun. Derdin ne de KİŞİSEL BLOG Açıyorsun? Amacın ne? Tek bir amacım var şu hayatta paylaşmayı seven bir insanım. Hele ki öğrenmek isteyip de öğrenemeyen insanlar için, bilgiyi saf kaynaklardan yaşanmış hayatlardan aktararak paylaşmak beni mutlu ediyor. Birde yazdıklarımız insanoğlu için faydalı bir şeye sebep olmuşsa değmeyin keyfime... Yoksa işin gücün arasında her gün 4- 5 Saatini bu işe gönül vererek, emek harcayarak bıkmadan sıkılmadan yıllarca yazmak pek bir akıl karı iş değil. Parası mı? dediğiniz gibi aman eksik kalsın.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  6. sizin yatın yanındakı de bızımkı tanısmamısız :p :)
    hey allahım mıllet neye ınancagını sasırıyor :)
    ne denebilir ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bal'ın Kokusu

      Maalesef temiz bilgi insanlara aktarılırken yanlış aktarıldığı için. Birde toplumumuzda araştırma soruşturma olmadığı için kulaktan dolma bilgiler bizi bu hale getiriyor. Şaşırmamak lazım...

      Sevgi, Saygı Ve Hürmetlerimle

      Sil
  7. Yazı tam yerinde olmuş malesef ki blog yazarak para kazanılmıyor zaten para kazanmak için açılmış bloglar kısa surede terkedilmiş blog çöplüğünde yerini aliyor güzel post emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın İğne Kutusu

      Yazdıklarınıza katılmamak elde değil. Kıymetli yorumunuz ve ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  8. Bodrum'daki yazlığı satıp boğazda bir yalı aldığınızı duydum, hayırlı olsun. Şaka bir yana net bir yazı olmuş. Sanırlar her kişisel blog yazarı kalantor kişiler, bir anlasalar olayın öyle olmadığını süper olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Oktay Yenitürk Beyefendi

      Yeni aldığım yalıda Kişisel Bloglar için bir parti düzenleyeceğim sizleri de beklerim :) Keşke böyle olmadığını bir anlasalar. Sağlık olsun diyorum. Umarım bir gün anlarlar.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  9. Yorumlara katılıyorum . Haklısıniz ama bir sevdadir kişisel blog. Karşılığını beklemeden yazmaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mustafa Sarıkaya Beyefendi

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
    2. Yaziniz gerçekten güzel olmuş. Asil ben teşekkürler

      Sil
  10. Sevgili doktor hayat bu yazın başlığından ötürü en çok populer olan yazın olacak sanırım. Blog ve para yazısını gören gelecek emin ol:)) Ben bu yola para düşüncesiyle çıkmadım. İlerde belki reklam almak isterim . Alanlara da itirazım yok. 6 ayda 20 tl iyi paraymış doğrusu:) Bur da harcadığımız zamana değmez yahu:) Yazılarını severek okuyorum. Kişisel bloğun olması bizler için iyi. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Sevdican Hanımefendi

      İnanın bende bu işe para kazanırım diye yola çıkmadım. Yaklaşık 20 yıldır günlük ve notlar tutuyorum. Son iki yıldır da önceden yazdıklarımı ve güncel yazılarımı Kişisel Blog vesilesi ile dijital ortama artarma fikri geldi. Yazıyoruz işte... Yeri geliyor sosyal bir problemi yeri geliyor bir duyguyu düşünceyi yazıyorum kağıt parçalarına... Yazmak benim için bir hayat biçimi oldu. Yukarıda Meryem Çandır Hanımefendiye yazdığım yorumda da bahsettiğim gibi ben paylaşmayı seviyorum. O yüzden gördüğüm öğrendiğim ne varsa paylaşmak beni mutlu ediyor. Birde insanlara faydalı olabiliyorsak dünyada bundan başka bir güzellik yok sanırım. Yoksa her gün 4 -5 saatimi oturup başka bir işte değerlendirsem durum daha farklı olurdu.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  11. Merhaba.
    Aslında insanların umudunu bu kadar kırmamak gerek diye düşünüyorum. Ben 8 yıldır kişisel blog yazıyorum ve son birkaç yıldır, birçok kişi için ciddi bir ek gelir olarak nitelendirilebilecek rakamlar kazanıyorum. Önemli olan blogunuzu nasıl tanıttığınızdır. Sıradan bir web sayfası olarak tarif ettiğiniz sürece reklamverenler de blogunuzu ciddiye almayacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Kelimeler Benim

      Evet, gerçek manada yabana atılamayacak kadar gelir kazanan arkadaşlar yok değil. Lakin kişisel bloglarda bu biraz zor gibi... Çünkü insanlar kişisel blogunda kendi duygu ve düşüncelerini paylaşıyor. Bir başkası da oturup açıkçası bu adam ne düşünmüş hangi duygular içinde diye pek bir merak etmiyor. O yüzden kişisel blogların ziyaretçileri belirli bir kitle oluyor. Bu kitle üzerinden de pek bir reklam geliri getirisi beklemek biraz afaki kalıyor gibi geliyor. Sağlık olsun diyorum. Birincil amacım inanın para değil; Bir insana faydamız olabiliyorsa, bir insanın yüzünde gülen bir tebessüme vesile olabiliyorsak ne mutlu bize :)

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  12. nekadar güzel bir yazı olmuş :) blog yazmak ayrı bir keyiftir, karşılık beklemeden yapılmalı diye düşünüyorum, para kazanma kaygısı içerisinde yapılırsa samimiyetten uzaklaşacağına inanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Sedoşun Blogu

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  13. sevgili doktor hayat, ben de bu yola reklam kokan hareketler ile çıkmayanlardanım. hatta bazen severek takip ettiğim blogların reklam post'larını görünce o kadar o kadar üzülüyorum ki.. sebebini bilmiyorum, sanki takip ettiğim blog kirlenmiş gibi hissediyorum:)) bu da bir nevi manyaklık olsa gerek, başlığınızdan konunun buraya varacağını sezmiştim, özellikle ve özellikle kişisel gelişim blogu sahibi olan bizler için para hayal.. hoş olması gereken de o.. nitekim bir işi severek yapmak mesele... sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bir Delinin Pembe Defteri

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  14. Şahane bir yazı olmuş. Bloğum açıldığından beri hiç promosyon ürün talebim olmadı, kimsede göndermedi :) Bi ürün değişikse, hoşuma gittiyse kendi paramla alır kullanırım yorumlarım o da ayrı... Adsense hesabı açayım dedim, uğraştırdı durdu sonuç sıfır. Bumerang 3 ayda 1 tanıtım içeriği gönderiyor. Oradan 4-5 tl geliyor ama çekmek için birikmesi lazım :)
    Anlaşılacağı o ki bu işe ekmek yemek için çıksaydık, çoktan yazılarımızı bırakmıştık :) Ama öbür tarafta para miktarı değildi artan, benim yazılarıma değer verip okuyan, yorum yapan nice insan tanıdım, nice bloggerın yazılarını okuyup, öğrendim. Gerçek kazanç budur bence... Varsın senede 20-30 tl gelmesin.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın İstanbul Hanımefendisi

      Yukarıda da belirtiğim gibi " Kişisel Blog para kazanmanın değil; bilgiyi öğrenmenin tecrübeyi paylaşmanın alanıdır." durum böyle olunca inanın para ikinci planda kalıyor. Kimse oturup da günde 4-5 Saatini ayırarak bu işlerle uğraşmaz. Blog yazmak gerçekten zor bir zanaat.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  15. :))) çok keyifliydi . yüreğine sağlık. sırf bunun için blog yazanlar olduğunu duyuyorum ama tanışmadım:))
    2008 den beri tamamen el emeklerimi yayınladığım blogum dan maddiyat için özel bir çaba göstermedim 7 yıl sonra ilk defa adsense den bir para aldım.
    ama kazandığım güzel dostları ben Blogcanlarım diyorum onlara kıymetlerine paha biçilmez benim için.
    Bloglardan çok şey öğrendim hem blogum adına hem ürettiklerim adına böyle de devam edeceğim mutluyum:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hatice Yazıcı HanımEfendi

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  16. Merhaba ,
    Ben de 7 - 8 ayda reklamlarından 20 tl kadar bir bakiye kazanabilmiş bir blog yazarı olarak söylediklerinize harfiyen katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın GRİ LADY

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  17. yıllardır bloglarda kafamı dinleyen biri olarak ben sadece dostluk kazandımsa :) tl kazanmanın hiçbirşey ifade etmediğini düşünüyorum dost... kazanıp o evi aan varsa çay içmeye gtmek isterim :D http://birgaripyolcudurinsan.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bir Garip Yolcudur İnsan

      Buyurun gelin yeni aldığım villa da çayımızı içmeye :)

      Sil
  18. Blog yazarak ek gelir babında bir para kazanmak imkansız değil ama çok ve düzenli çalışmak lazım. İnsanlar 3 kuruşa 5 köfte olsun, o da cam kenarında manzaraya karşı yensin istiyorlar ama yok öyle bir şey. Yazı güzel olmuş. = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bir Kız Bir Ana

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  19. Merhabalar

    Yazınızı okuyunca bayağı bir güldüm. Ama gerçekleri samimi ve içten bir anlatımla paylaşmanız hoşuma gitti. Sanırım blog okurları bir kaç reklam görünce bu blog yazarı çok kazanıyor hissine kapılıyor. Yazınız en azından bu şekilde düşünen arkadaşlar için bir cevap niteliğinde.

    Saygılar, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hayatı Yazar

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  20. Açıkcası başlığı okuyunca dedim bu işte iyi para var bende mi girsem? Sonra mizahi bir uslupla olayı anlatıp gerçeklerle yüzleşmemi sağlayınca bir anda vazgeçtim düşüncemden :) Güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın İlknur Demir

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  21. Güzel paylaşım Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  22. Güzel meslek ama emek ister

    YanıtlaSil
  23. Blog yazarak gerçekten güzel paralar kazanmak mümkün. Elbette hemen lüks daire veya araba almak mümkün değil. Ancak blog yazarlığında kazanç sadece adsense reklamı veya ücretli içerik yayınlamak değil. Bunun affiliate kısmı, link kısmı, ücretli üyelik vb. birçok yöntemi mevcut. Bunlarla beraber güzel kazançlar elde ediliyor.

    YanıtlaSil