GOOGLE ADSENSE NEDİR

Google Adsense


Değerli blog yazarları ve kıymetli blog okurları

Birçoğumuzun merak ettiği veya duyduğu bir konu olan Google Adsense başlığını açarak zihinlerde kalan soruları, buradan bildiğim ve öğrendiğim kadarı ile sizlerle paylaşmak istedim. Malum bilgi paylaştıkça zenginleşen ve büyüyen bir kavram...

Bilindiği gibi dünya üzerinde en çok tercih edilen arama motoru Google’dır ve bu güne kadar hiçbir arama motoru Google arama motoruna rakip olamamıştır. Bu nedenle internet ortamının en büyük reklam ağına sahip olan arama motoru da Google’dır. İnternet reklamlarından para kazanmanın en etkili yolu Google Adsense olarak bilinir. Adsense Google’ın sitelere reklam veren birimi anlamına gelir. Adsense sayesinde sitenize reklam alabilir ve tıklama başına maliyet sayesinde para kazanabilirsiniz. Adsense üyeliğinizin olması için gerekli şartları yerine getirmeniz ve bunun sonucunda da başvurunuzu tamamlamanız gerekir. Adsense onayı alabilmek için düzenli olarak içerik girmeniz ve sitenizin belirli bir hite ulaşması gerekir. Aksi halde bu onayı alamaz ve reklamlardan para kazanamazsınız.

 
Neden Google Adsense Tercih Etmeliyim?


Google Adsense’i tercih etmeniz için en önemli nedenlerden bir tanesi şirketin oldukça güvenilir olması. Piyasa da bulunan pek çok reklam firması Web sitesi sahiplerine ödeme konusunda sorun yaşatmakta ve web sitesi sahipleri de piyasa da bulunan pek çok reklam şirketinden şikayetçi durumda. Hal böyle olunca Google Adsense tercih listelerinin her zaman en üstünde tutulmakta. Reklamlar ile veya farklı nedenlerden dolayı yaşayabileceğiniz sorunlarda ise gerek teknik destek ekibi gerekse bilgilendirici yazıları ile Google Adsense müşterilerini ve kullanıcılarını memnun edebilmeyi en üst düzeyde tutmakta.

 
Google Adsense Faydaları Nelerdir?


Google Adsense web sitesi sahiplerine para kazandırdığı gibi bununla birlikte daha pek çok faydalı özelliği de bulunmakta. Web sitenizde Google Adsense reklamları yayınlayarak güzel bir gelir elde edebiliyorsunuz. Ayrıca yaşayacağınız sorunlarda sizlere yardımcı olacak teknik destek ekibi ile kolayca yaşadığınız sorunları çözebilir ve destek yardımı da alabilirsiniz. Siteniz Google gözünde bir itibar kazanır.  Tüm bunlarla birlikte Google Adsense reklamları yalnızca belli bir düzen de yayınlanabileceği için web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar reklamlara boğulmaz ve sitenizden nefret etmez.

Adsense Başvuru ve Onay


Blogunuzu ya da internet sitenizi açtıktan sonra düzenli olarak içerik girmek ve site hitini arttırmaya yönelik çalışmalar yapmanız gerekir. Adsense onay verdiği sitelerde en çok düzenli içerik girişine ve özgünlüğe dikkat eder. Bu nedenle Adsense onayı alabilmek için sitenizi özgün içeriklerle donatmanız gerekir. Bunu gerçekleştirdiğiniz takdirde Adsense başvurusu yapabilir ve iki aşama şeklinde onay alabilirsiniz. Onayı aldıktan sonra sizlere reklam kodları verilir. Bu kodları sitenizde ayırmış olduğunuz kısımlara ekleyerek Google’ın istediği reklamı göstermesine yetki vermiş olursunuz. Bu anlamda iyi bir reklam yerleşimi kazancınızı da arttıracak olan en temel etkendir.

Google Adsense Ne Kadar Kazandırıyor?

Adsense onayı alıp kodları sitenizdeki reklam alanlarına yerleştirdikten sonra reklamlardan para kazanmaya başlayabilirsiniz. Bunun için ziyaretçilerinizin reklamlara tıklaması gerekir. Google Adsense gösterim başı ücret ödeyen bir reklam ağı değildir, bu konudaki söylemlerin tamamı yalandır. Reklamlara ne kadar fazla tıklanırsa para kazanma şansınız o kadar artar ve bu doğrultuda kazançlarınız netleşir. Bu arada hatırlatmak gerekiyor. Adsense de kendi reklamlarınızı tıklamanız veya çevrenize bu doğrultuda direktifler vermeniz Adsense ban yeme sebebidir. Ne kadar para kazandığınızı öğrenmek için Adsense hesabınıza giriş yapabilir ve kaç kez reklamlara tıklandığını, bunun sonucunda da ne kadar para kazandığınızı görebilirsiniz.

Google Adsense web sitesi sahiplerine sitelerine yerleştirdikleri reklamlardan %60’lık bir pay veriyor. Yani sitenizde yayınladığınız bir reklamın tıklama ücreti 10 kuruş ise bu ücretin %60’lık payını hesabınıza yansıtıyor yani 10 kuruşun 0,6 kuruşu size verilirken kalan 0,4 kuruş Google Adsense’e kalıyor. Bu rakamlar gözünüzü korkutmasın piyasa da farklı pek çok reklam firması web sitesi sahiplerinden daha fazla para kırpmakta. Para çekmek istediğinizde ilk olarak Google şirketi sizlere posta yolu ile bir kod gönderir. Bu kodu yazıp onayladıktan sonra hesabınızda biriken parayı aylık olarak banka hesabınıza transfer edebiliyorsunuz.

Umarım faydalı olabilmişimdir. 
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

19 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Sayın Üçlü Klavye

      Evet Google Adsense üye olmak zor. Ama Google politikalarına uygun hareket etmeniz bu işi kolay hale getirecektir.

      Saygılarımla

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Sayın Dreamella

      Kıymetli yorumunuz ve ilginiz için ben teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil
  3. Adsense izni almak gerçekten zor galiba. biriki haftadır deniyorum ama site google politikalarına uygun değil mesajı alıyorum :( bu arada blogum da yayınlarda hatta fotoğraflarda bana ait. Sebebini bilsem çözücem ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Kitap Güneşim

      Blog sayfanızı azda olsa inceleme fırsatım oldu. Sayfanız öncelik gayet yeni bir blog bu yüzden biraz sabır edip, kaliteli içerik üretmeye devam edin. Bunun yanında birkaç tavsiyem olacak.

      - Sayfanız için öncelikle güzel ve responsive (SEO uyumlu) bir tema seçmelisiniz.

      - Yazmış olduğunuz yazılarınızda Anahtar Kelime kullanımına dikkat edin. Konu ile ilgili size faydalı olabilecek şu makaleyi okumanızı tavsiye ediyorum. http://www.blogundankazan.com/2016/02/anahtar-kelime-nedir.html

      - Yine yazmış olduğunuz yazıları sosyal medyada da paylaşmaya gayret gösterin. Yine konu ile alakalı ve faydası olabilecek şu makaleyi de okumanızı tavsiye ediyorum. http://www.doktorhayat.com/2016/01/kisisel-blog-ve-sosyal-medya.html

      Umarım bu makaleleri okuduktan sonra siz ve ve sayfanız için faydalı bir şey olur. Bu arada sayfanız için farklı kazanç düşünceleriniz varsa http://www.blogundankazan.com/ sayfamızı takibe alıp bilgi edinebilirsiniz.

      Saygılarımla

      Sil
    2. Merhaba Doktor Hayat.
      Tavsiyelerinize uymaya çalışıyorum. Bana çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim. Blogum da bazı değişiklikler yaptım ve yapmaya da devam ediyorum.

      Sil
    3. Sayın Kitap Güneşim

      Yardımcı olabildim ise ne mutlu. Umarım sayfanız daha güzel yerlerde olacak. Azıcık sabır...

      Saygılarımla

      Sil
  4. Güzel bir paylaşım olmuş. Blogunu reklam almak isteyenler mutlaka denemeliler diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Abdullah Tığ

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil
  5. paylaşım için teşekkürler sizi takipteyim ben de beklerim sevgiler :)
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Paylaşım güzel ancak ben neden yapamadım. Reklam kodunu nereye gireceğimi tam olarak anlayamadım sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Jale Güney Sun

      Reklam kodunun nasıl konulacağını ben buradan yazarak anlatmam uzun sürebilir. En güzeli Youtube de Google Adsense Reklam Kodu Nasıl yerleşir diye birçok video içeriği mevcut oradaki video anlatımlarının faydalı olacağı kanaatindeyim. Bu arada kıymetli yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil
  7. Reklam ağlarından en iyi kazanç veren ve blogunuza uygun reklamlar çıkaran Google Adsense'dir; her ne kadar kabul edilmek zor olsa da. O yüzden adsense e kayıt yapmadan önce detaylı bilgi almak gerekir. Zaten siz baya bilgi vermişsiniz. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Blogumu Tanıt

      Öncelikle kıymetli yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ediyorum. Evet, burada elimden geldiği kadar açıklamaya çalıştım. Umarım ilgilenen arkadaşlar için faydalı olur.

      Saygılarımla

      Sil
  8. Teşekkürler .
    Adsense üyeliğim 2010 da başlamıştı o zamanlar ben epeyce beklemiştim. damlaya damlaya göl misali:)
    Şu anahtar kelime olayını iyice bir okuyayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hatice Yazıcı

      Kıymetli yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ediyorum. Evet Google Adsense biraz damlaya damlaya göl olur misali işleyen bir sisteme sahip. Ayrıca anahtar kelime yazımızın da çok faydalı olacağı kanaatindeyim.

      Saygılarımla

      Sil
  9. Yazınız çok faydalı olmuş. Tekrar deneyeceğim, umarım olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Renklivitrintr

      Faydalı olabildim ise ne mutlu. Bu arada kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla

      Sil