HAYAT TECRÜBESİ

İlla Sakal Mı Bırakalım


İLLA SAKAL MI BIRAKALIM


Birkaç yıl öncesi idi. Bir arkadaş ortamında değerli bir arkadaş ile tanışıp, onunla bu zamanlara kadar gelecek bir dostluğun, bir arkadaşlığın başlangıcını atmıştık. O değerli arkadaşıma da sevdiğim ve saydığım diğer arkadaşlarıma söylediğim hayat tecrübesi bilgilerimi aktarıyordum zaman zaman.

Arkadaşım genç yaşta birçoğumuzun ulaşmak için çabaladığı bir yere, bir makama gelmişti. Gençliğin de vermiş olduğu heyecan ve zevkle, çevresinde onun iyiliği için telkin ve teskinlerde bulunan insanları kulak ardı etmeye; hatta bayağı bayağı burnunun dikine gitmeye başlamıştı. Bir gün konuşma esnasında yine ona bir tembih de bulunuyordum. Gayr-i ihtiyari bir anda kalbimden şu sözler geçmiş oldu:

- Arkadaşım bence sen bu çalıştığın yerdeki arkadaşlarınla çok samimi olma. Çünkü bu insanlar senin genç yaşta buralara gelmenden dolayı sana karşı bir çekememezlik içindeler. Hatta ve hatta bir an önce seni bu bulunduğun yerden aldırmak istiyorlar. Aman dikkatli ol. Çünkü öğrendiğim hayat tecrübesi bana bunları öğretti.

Arkadaşım da uzun bir aradan sonra bir gece vakti şu manidar mesajı atmıştı…

- Biliyor musun senin o söylediğin sözler, o öngördüğün düşünceler tek tek çıktı. Evet, sen haklıymışsın. Keşke senin söylediklerini o zaman daha dikkatli dinleseydim. Şimdi bu kadar sıkıntılı ve stresli olmazdım.


Evet, bir şeyler biliyoruz, bir şeyleri öngörebiliyoruz. Evet, bir şeyleri bazı insanlardan biraz daha fazla hissedip sezebiliyorum. Bu bir Allah vergisi, illa bunun için gerekli bir yaşa veya bir sakala sahip olmaya gerek yok. Azıcık hayat tecrübesi... 

Doktor Hayat / Hayat Tecrübesi / 2005 Mersin
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 yorum :

  1. Yine de kendi tecrübemizi ediniyoruz hayatta. Bizim paylastigimiz tecrübeden faydalanan ya da bize yapilan tavsiyeden bizim faydalanmamiz kücük bir yüzde. Ancak yasayinca basimiza gelince anlayip kendi dersimizi aliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın D.Soygul Hanımefendi

      Maalesef söylediklerinizde çok haklısınız. İlla yaşamamak gerekiyor. Kıymetli yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi,Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil