DOSTLUK - ARKADAŞLIK

Arkadaşlık



Bazen bir merhaba,

Bazen tatlı bir tebessüm, 

Bazen farkında olmadığımız bir hareket,

Bazen ufak bir tartışma ile başlar...

Değer  verdiğimiz önemsediğimiz dostluklar - arkadaşlıklar.  Kimi dostluk ve arkadaşlıklar bir ömür sürer, kimileri ise kısa süreli, belki anlık olur. Uzun süreli bir dostluğun ve arkadaşlığın  sırrını  naçizane hayatımda şu şekilde tespit ettim.

Dostluğun ve arkadaşlığın  hep bir ölçüsü, bir kalıbı olmaz. Dostluk arkadaşlık karşılıksızlık esasına göre olur. Bir selamın, bir merhabanın bir, hasbıhalin asla ama asla bir karşılığı olmaz. Bir iyiliğin beklentisine asla girilmez.

Şahsım  adına şunu söyleyebilirim. Ben değer verdiğim önemsediğim  dost ve arkadaşlarımın  hal ve hatırını sorar ama asla karşılık beklemem. Mamafih dostlarımın arkadaşlarımın güzel yerlerde, güzel şeylerle mutlu olduğunu görmek benim için en büyük mutluluktur. Onlardan güzel haberler almak benim için  en büyük sevinç olur. Dostluk - Arkadaşlık bu minval üzerine kurulu olursa zaten ömürlük olur.

Nitekim çağımızda bir arkadaşın, başka bir arkadaşına bir selamı bir merhabası veya bir hasbıhal mesajı  farklı düşünce ve algılara yol açmaktadır. Bunu birkaç örnek ile örneklendirecek olursak: Bir erkeğin bir erkek arkadaşına selam, merhaba, nasılsın, iyi misin veya bir özel güne münhasır bir tebrik bir mesajı atması… V.s  halini hatırını sorması  çağımızda karşı tarafta şu algı  uyandırmakta.

- Ulan  adam bize bir selam verdi. Acaba benden bir  çıkarı,  bir menfaati mi var. Yoksa benden bir isteği arzusu mu olacak?

Ve yahut  bir erkeğin bir bayan arkadaşına samimiyet ve içtenlikle hal hatır soran bir mesaj atması veya araması  çağımızda şu algıyı oluşturmakta:

- Ya  bende bir merhaba dersem veya bir tebessüm edersem, Acaba bana karşı bir  duygusu  veya  bana karşı bir ilgisi alakası  oluşur mu?  Bir merhaba dedim hemen bana sulanmaya başladı.



Korkmasın kimse!

Bir arkadaşın, bir dostun, diğer bir arkadaşından dostundan  tek ama tek  bir beklentisi  olabilir. Onun halinin ve ahvalinin durum ve vaziyetini öğrenip, belki elinden gelirse onun derdiyle dertlenmek onun ihtiyacı olan yardım ve desteği sağlamak olur. Her ne kadar zamanımızda böyle insanların sayısı elle gösterilecek kadar az olsa da.

Korkmasın kimse!

21. Yüzyılda (teknoloji çağında) bir selam, bir merhaba, bir hasbıhal  çok pahalı  ve maliyetli bir şey değil. Korkmayın borçlu çıkmazsınız. Bilakis alacaklı olursunuz. Zamanımızı  nice gereksiz şeylere saatlerce  ayırırken belki birkaç dakikamızı maliyeti az, getirisi fazla ebedi bir dostluk bir arkadaşlık için ayırabiliriz.

Korkmasın kimse!

Bir selam bir merhaba  kimseye kötü bir şey yapmaz. Bilakis kötülükleri sıkıntıları def etmek için en güzel en anlamlı bir araç olur.

Belki bir gün, bir tebessüm, bir selam, güzel bir iyilik kervanına dönüşür de çıkıverir karşımıza...


Doktor Hayat / Dostluk - Arkadaşlık
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

4 yorum :

  1. En çok değer verdiğin kişilik, gün gelip arkadan konuşuyor ya o zaman insanlığa güveni kayboluyor kişinin, samimiyet bir kayboldu mu bitiyor hayat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mert Can İlter

      Kıymetli yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  2. Dosluk ve arkadaşlık farklıdır benim gözümde, arkadaş çoktur fakat dost bir elin parmağı kadardır. O da yeterde artar bile. Emeğinize sağlık TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mustafa Kelleci Beyefendi

      Kıymetli yorumunuz ve ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil