KAÇ ÇOCUK

Mesele Çoklukta Değil

Mesele Çoklukta Değil


Düşünüyorum da birilerinin diline pelesenk olmuş gidiyor. “Çok çocuk yapın.” Bizlere çokluk lazım diye söyledikleri o sözleri… Yahu efendiler! Tamam, anlıyoruz bağırmanıza gerek yok. Peki, hiç düşündünüz mü? Doğan onca çocuğun zamanı gelince hesabını nasıl vereceğiz diye… Hiç hesap ettiniz mi? Doğan onca çocuğun hakkını hukukunu nasıl koruyacağız diye… Hiç düşündünüz mü? Doğan onca çocuğun nasıl büyütülüp nasıl yetiştirileceğini… Doğurtturup doğurtturup “Saldım çayıra, mevlam kayıra” hesabını yapmanın ne lüzumu var.

Belki yıllar sonra doğurttuğunuz onca çocuk ile övüneceksiniz. Yaptığımız hapishaneleri dolduruyorlar diye. Yapmış olduğumuz park ve bahçe köşelerini boş bırakmıyorlar diye… Sonra yapmış olduğunuz hesaplar ile gurur duyacaksınız. Yıllar sonra bir dağ gibi biriken toplumun üzerine bir kambur olan aç, sefil ve işsizler ordusu ile. Hep gurur duyacaksınız hastane köşelerinde yatan o gariban vatandaşların haber manşetlerindeki hayatları ile…

Anlayamadığım bir husus var. Sanki rızkını sen veriyorsun. Sanki sen doğurup, büyütüp yetiştiriyorsun. Sanki sen yıllarca kahrını eziyetini çekiyorsun. Bu ne çocuk aşkı, bu ne çocuk ihtiyacı… Burada bir parantez açmak istiyorum. Cenab-ı Allah yarattığı her kulunun rızkına kefil. Amenna… Lakin Cenab-ı Allah insanoğluna bir akıl vermiş otursun düşünsün ona göre karar versin diye. Sokak köşelerinde cadde başlarında yalın ayak gezenleri, çöp kutularının kenarlarında bir avuç yemek için dolananları, görsün bilsin ona göre hareket etsin diye…

Bizlere insan gibi yaşayacak, hayatın nimetlerinden istifade edebilecek kadar çocuk yeterli; bilinçli, eğitimli nesiller lazım. Bizlerin kaynakları belli, sınırları belli…

Bu işi çözmenin yolu sanırım işin temeline inmekte yatıyor. Evlenip yeni nesiller, yeni toplumlar oluşturacak bireyleri aldıkları sorumluluk ve mes'uliyet bilincinin ne denli ehemmiyet arz ettiğini öğretmekten geçiyor. Onlara çok çocuk yapın diye tavsiyelerde bulunacağımıza; gerçekler ile yüzleşmelerini olayların ciddiyetinin farkında olmaları tavsiyelerinde bulunmalıyız. İçinde bulunduğu mevcut şartları asla göz ardı etmemesini söylemeliyiz beklide…

Efendiler, efendiler…

Mesele çoklukta değil... Mesele çokluğun ile övünmekte değil… Mesele bir neslin, bir toplumun yıllarını asırlarını alabilecek; beklide yıllar sonra başına büyük sorunlar açabilecek kadar büyük bir mesele. Bizlere çokluk değil; bizlere insanca yaşayıp, insanca değer görebilen nesiller, toplumlar lazım. Bizlere kaliteli bilinçli nesiller toplumlar lazım. Bizleri daha ilerilere götürecek akıl ve mantık terazisini kullanabilen bir nesil, bir toplum gerek. Çünkü bu dünyaya gelen her bir çocuk insanca büyümeye ve insanca yaşamayı fazlasıyla hak ediyor.

Doktor Hayat / Kaç Çocuk 2004

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

19 yorum :

  1. asgari ücretle çalışacak adam lazım. istenen o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke dediğiniz ile sınırlı olsa...
      Bu arada kıymetli yorumunuz için teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  2. ÖNCELİKLE HASSASİYETİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM..! YÜREĞİNİZE ,KALEMİNİZE SAĞLIK..!
    YAZDIKLARINIZIN HEPSİNE HARFİYEN KATILIYORUM..!
    SOSYAL DEVLET STATÜSÜNÜ YERİNİ GETİRMEKTEN ACİZ BİR ÜLKEDE NÜFUS ARTIŞINA DAYALI MAKRO EKONOMİK PLANLAR YAPMAK; CİNAYETTİR..!?
    VAR OLANDAN SIYRILIP; VAR ETMEK İSTEDİĞİNE HEDEF KOYARSAN BU HAYALDİR..!?
    ÇARESİZLİK İNSANIN KADERİ DEĞİLDİR..!?
    SOSYO EKONOMİK YANLIŞLAR SİZİN YAZINIZDA DA BEYAN ETTİĞİNİZ GİBİ; ÇÜRÜK NESİLLERİN VE ÇÜRÜK TOPLUMUN TEMELİNİ HAZIRLAR..!
    FAZLA SİYASETE GİRMEDEN; HER ZAMAN SÖYLEDİĞİM BİR SÖZ İLE YORUMUMU NOKTALAYACAĞIM..!?
    <ÖĞRETENE ÖĞRETEMEDİĞİNİZ SÜRECE; SADECE ÇATIYI TAMİR EDEBİLİRSİNİZ,TEMEL ÇÜRÜMEYE MAHKUMDUR..!?
    SEVGİLER SAYGILAR DOKTOR HAYAT KARDEŞİME..! D.U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duycan Uzun Bey kıymetli yorumunuz ile konuya katmış olduğunuz destekten dolayı şükranlarımı sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  3. Her güzel şey tavsiye edilebilir.Ama bol bol çocuk yapın kadar düşüncesizce söylenmiş bir söz,bir tavsiye olamaz.Artık bilinçli aileler iki çocukta kalıyorlar.Dünya yükünü tutmuş gidiyor olanca ağırlığıyla.Zaten insanlar birlik olabilseydi,aç çocuklar olmazdı bu yüzyılda.Bunun hafife alınacak bir tarafı yoktur.Okumuş bir baba bile düşünemiyorsa çocuklarının ruh sağlığını,cahiller ne yapmaz deriz.Cahil dediklerimizin bile çok değerli düşünceleri olur bazen.''Ben okuyamadım,ama çocuğum okusun gibi''Eğer yetkili biriyseniz,''Çocuk yapın!'' sözünü düşünmeden söyleme lüksünüz yoktur,ama sırf tavsiyenize boyun eğenlerin yaptıkları çocuk sayısınca vebaliniz çok olur.Önemli bir konuyu işlemişsin Doktor Hayat kardeşim.Kalemine düşüncene sağlık.Sevgilerimle,saygılarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Evren Hanımefendi kıymetli yorumunuz ile konuya katmış olduğunuz destekten dolayı şükranlarımı sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  4. Ülkemizde şehit olacak sıvasız evlerin çocuklarına ihtiyaç var.O yüzden sanırım büyüklerimiz bunu tavsiye ediyor.saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım dediğiniz gibi olsa gerek...

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  5. Güzel bir bakış açısı bana göre, hatta çok güzel. Tamam, amaç toplumun kendini yenilemesini, genç neslin oranının çok düşmemesini sağlamak falan olabilir ama o çocuklar hangi eğitim sisteminde, ne şartlarda yetişecek? Mevcut yönetimin eğitim sistemini kepaze ettiğini sistemi destekleyenlerin bir kısmı bile kabul ediyor, kendisi iyi bir eğitim almamış-alamamış insanların yetiştirecekleri çocuklar nasıl çocuklar olacak? Pazarda tezgah açtığım zaman annesine küfür eden, 'Lan!' diye hitap eden küçücük çocuklar görüyorum ben. Bacak kadar çocuğa lafım yok, ne gördüyse onu yapıyor muhtemelen ama gördüğü şeyler çok yanlış işte. Ekmek, patates ve makarna yiyen, tek tip beslenen-beslenme zorunda kalanın beyni ile et balık, sebze meyve, peynir zeytin yiyenin beyni aynı şekilde gelişmez ki, çocuk olayına doğsun da bir şekilde büyür diye bakılmaz ki; bu topluma da, çocuğa da haksızlık. Oof of! = ((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bir Kız Bir Ana

      Kıymetli yorumunuz ile konuya yapmış olduğunuz katkıdan dolayı şükranlarımı sunmak istiyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  6. Çok çocuk doğurulmasını değil, iyi yetişmiş nesillerin toplum için faydalarından söz edilmesi daha doğru olur.. Kaç çocuk sahibi olmak istediklerine çiftler karar verebilir... Önemli olan iyi nesiller yetiştirmek... Bugün baktığımızda ülkede zaten müthiş bir genç nesil var... Sokaklarda boş boş gezen genç nesiller ve çocuklar...Bu çocukları iyi yetiştirmek gerek....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Renkli Pasta Sepeti öncelikle yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ediyorum. Bir soru soru sormak istiyorum. Sizce boş boş gezen bu genç nesili kim ne ile nasıl yetiştirecek?

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
    2. Sanırım tam olarak açıklayamadım... Kaç çocuk sahibi olamak istediklerine çifter karar verebilir demekten kastım, çok doğurup sonra da sizin de dediğiniz gibi 'saldım çayıra, Mevla kayıra' mantığının arkasına saklanmak değil...Bakabilecekleri, sahiplenebilecekleri, sevebilecekleri kadar çocuk sahibi olmalı ve onları ömürleri boyunca koruyup kollamayı göze almış olmaları gerekir.. Savunmasız, korumasız bir yavru geliyor sonuçta, yaşaması zor bu dünyaya.... Bir aile için bu limit 1 olabileceği gibi, 3-4 de olabilir.. Maddi ve en az bunun kadar önemli olan manevi açıdan da bakabilecekleri, doyurabilecekleri kadar çocuk sahibi olmalı çiftler....

      Tabi aile, zincirin sadece bir halkası..... Çocuk büyüyüp sosyalleşecek... Okuyacak... Yetişkin bir birey olacak... Bu aşamada da o çocukları eğitim, sosyalleşme, sağlık, çalışma koşulları açısından geliştirecek bir düzene gerek var... Bunlar göz ardı edilince karşımıza çıkan tablo, aslında çok da görmek istediğimiz bir tablo değil....

      Umarım içimden geçenleri doğru ifade edebilmişimdir...
      Saygılarımla...

      Sil
    3. Teşekkür ediyorum Renkli Pasta Sepeti. Konu daha anlaşılır bir hale geldi.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  7. Oldukça haklısınız. Nicelik değil nitelik önemli. Bırakın çok çocuk sahibi olmayı, dünyaya getirilmiş olan halihazırdakilere sahip çıkamıyor; onları hayatta tutamıyoruz daha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Kalenderi öncelikle yorumunuz için teşekkür ediyorum. Maalesef halihazırda olanlara sahip çıkılamazken Hangi akla mantığa hizmet böyle söylemler söylenir anlamış değilim...

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  8. Bizler evlatlarımızla varız. Biz yedi kardeşiz, fakat benim iki çocuğum var. Bakmak sadece maddiyat olarak değil, herşeyiyle evlatlarımıza eşit davranabiliyorsak sorun yok. Davranmıyorsak, hesabını veremeyeceksek asıl sorun orada diye düşünüyorum. Emeğinize sağlık,paylaşım için TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mustafa Kelleci Beyefendi

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil