SEVMEKTEN KORK

Sevmek


Otur Bir Kez Düşün


Kulağına önce tatlı bir söz... Sonra gözünde tatlı bir şirinlik… Akabinde ruhuna naif bir mutluluk… Sevdiğini sevildiğini zannedersin. Gözün kör…  Dilin lal... Ruhun kalbinde tutsak… Neyle yesin dünyayı… Dilinde, gözünde, ruhunda bir sevdiğin…

Bilmezsin sevdiğinin sana neler yapacağını… O tatlı sözlerin bir gün kulağını tırmalayacağını. Sonra o gözlerine görünen şirinlikten gözyaşlarının akacağını. Naif ruhunda fırtınaların kopacağını, zelzelelerin başlayacağını… İnanırsın, güvenirsin, içinde hissedersin… Bilemezsin… Bilemezsin işte! Otur bir kez düşün. Sevmekten kork.

Hep sevdiklerin kırıp dökmedi mi? Hep sevdiklerin gözyaşlarını akıtmadı mı? Hep sevdiklerin seni yarı yolda bırakmadı mı? Hep hep… O sevdiklerin. Otur bir kez düşün. Sevmekten kork.

Sevmek yürek işi derler. Sevenden beklerler o koca yüreği. Ya sevilenden beklenmez mi küçük bir yürek?  Kimseler bilmez sevenin hali nicedir diye. Çeken, katlanan hep o yürekli insan mı olacak? Otur bir kez düşün. Sevmekten kork.

Süslü laflar (Canım, Cicim…) önce ruhu okşar. Sonra kalbine bir ok gibi saplanır. Öldürmez bir türlü… Süründürür. İnsanlara karşı olan sevmek hissi adeta bir moda gibidir. Gelip geçici bir heves gibi… Otur bir kez düşün. Sevmekten kork.

Sevdiklerine bir bak. Kaçı senin iyi gününde yanında, kaçı kötü gününde yanında… Terazinin bir kefesine koy. Bakalım hangisi daha ağır… Sonra bir bak sevdiğin insanlardan kaçı seni sen olduğun için seviyor. Her şeyin ile kabulleniyor. Otur bir kez düşün. Sevmekten kork.

Zannedersin ki sevdiklerin seninle birlikte gülüyor, hayat sevdiklerinle birlikte dönüyor. Meğer arkandan ne dolaplar dönüyormuş da ona gülüyorlarmış. Otur bir kez düşün. Sevmekten kork.

Ben sevme demiyorum. Otur bir kez düşün diyorum. Sevmeye temkinli yaklaş diyorum. Hani oturup birini illa seveceğim diyorsan; önce kendini sev. Hayatı sev, yaşamayı sev, hayvanları sev, bitkileri sev… Ama sahte tebessümleri, süslü lafları, şirin güzellikleri sevme. Sevmekten kork.


Doktor Hayat / Sevmekten Kork 2013

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

5 yorum :

  1. O kadar doğru sözler ki kardeşim,başından sonuna kadar katılıyorum.Sevmek ömürlük olursa güzel.Seven,seni onu sevdiğin gibi severse aşk o zaman güzel.Sevme başlığı altında gerekenlerin birinin bile eksik olması mutsuz etmeye kafidir.Sevmeyi bilen yıkılır hep.Sağlık mutluluk ve başarılarının devamı dileklerimle.Sevgi ve saygılarımla.Ece Evren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biz insanlar sevmek ile hoşlanmayı pek ayırt etmeyi bilmediğimiz için bu sorunları yaşıyoruz. Konu ile ilgili sevmek adlı yazımızı bulup okursanız konuyu daha iyi idrak etmiş olacaksınız. Güzel temennileriniz için şükranlarımı sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  2. Ben hep sevdiklerimin gidiş kapısını açık bıraktım...

    Acının da bir insana öğretecekleri var, tıpkı aşkın bir yüreğe mutluluğu öğrettiği gibi.

    YanıtlaSil
  3. Öyle güzel şeylerden söz etmişsinki... Ben bu tür kişisel yazıların olduğu bloglara büyük hayranlık duyuyorum. Bu arada anektod adlı kategorini ve içeriklerini çok sevdim. :) Bu kategoride bolca içerik üretmen dileğiyle. Birde konu ile ilgili birşey söylemek istiyorum... Sanırım Ulan İstanbul filminde geçen bir sözdü;

    İlk bakışta değil, son bakıştadır aşk.
    Ayrılırken sana nasıl bakıyorsa,
    O kadar sevmiştir seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa ben öncelikle kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum. Ayrıca göstermiş olduğunuz ilgi ve alakadan dolayıda şükranlarımı sunuyorum. İnşallah güzel içerikler üretmek ümit ve temennisindeyim.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil