KİŞİSEL BLOG YAZARLIĞINDA BAŞARININ SIRRI

Blog Yazarlığında Başarının Sırrı


Bir blog yazarı olarak neyi nasıl yapacağınız konusunda yeterli bilgi ve birikime sahipseniz Kişisel bloğunuz sayesinde milyonlarca internet kullanıcısına ulaşabilirsiniz. Şayet siz de internet dünyasında aranan ve de popüler blog yazarı olmak istiyorsanız gündemi yakından takip etmeli ve kendinizi sürekli olarak geliştirmelisiniz.

Takip ve sürekli geliştirme konusunda birkaç konuya değinmek istiyorum.
  • Öncelikle yazacağınız konu hakkında detaylı bir bilgi araştırması yapmalısınız.
  • Yazacağınız konu hakkında önceden çıkmış yazılı kitap veya dokümanları okumalısınız.
  • Eğer bir blog yazarı iseniz; kitaplar sizler için ayrılmaz bir bütün olmalı.

Sürekli Bir İçerik Akışı


Kişisel blog yazarlarına baktığımızda sıkça yapılan hataların başında süreklilik geliyor. Kendi kişisel bloguna istikrarlı bir şekilde içerik girişi yapmayan bloggerların zamanla takipçilerini kaybedeceği açık.

Bunu bir dükkân olarak da düşünebilirsiniz. Alışveriş yaptığınız bir dükkânı düşünün. Bu dükkân alışveriş yapmak için gittiğiniz bir gün açıkken 3 gün sonra tekrar gittiğinizde kapalı oluyor. Bu durumda siz ne yaparsınız? Bir süre sonra bu dükkândan alışverişinizi kesersiniz. İşte blog yazma süreci de tıpkı böyle bir şey.

Peki, blog sayfama ne kadar sürede bir içerik girmeliyim?

Bu konuda uzman arkadaşlarımızın ortak görüşü şu diyebilirim. Yeni açmış olduğunuz bir kişisel blog sayfanız varsa; blogunuz belirli bir seviye gelene kadar günde en az bir içerik girmeniz gerekmekte. Belirli bir okuyucu kitlesine ulaştıktan sonra da haftada en az bir içerik girmeniz uzman arkadaşlar tarafından tavsiye edilmekte.
  

Kendiniz Hakkında Bilgi Verin


Kişisel bloğunuzu oluştururken ilk yapmanız gereken şeylerden bir tanesi de kendiniz hakkında okuyucularınıza bilgi vermek ve kendinizi tanıtmak olmalı. Okuyucularınız veya başka bir deyişle takipçilerinizin sizin kim olduğunuzu bilmeleri kendileri ile sizin aranızda bir empati kurabilmeleri açısından önemli.

Bu konu hakkında da yine hazırlamış olduğum önemli birçok soruyu ele aldığım “Bloglarda Bulunması Gereken Sayfalar” başlıklı makalemi okumanızı tavsiye ediyorum.

Abonelik Sistemi


Takipçi sayınızı artırmak ve blog sayfanıza düzenli olarak ziyaretçi çekmek için bir başka yapmanız gereken şey ise bloğunuzda bir abonelik sistemi kurmaktır. Kişisel bloğunuza bir abone ol butonu ekleyerek ziyaretçilerinizi yazdığınız içeriklerden anında haberdar ederek takipçilerinizin başka kanallara kolaylıkla kaymasını önleyebilirsiniz.
Bunun en iyi örneği; okurlarınız için oluşturmuş olduğunuz E-posta Abonelik Sistemi’dir.

Blog Yazarlığı

Sosyal Paylaşım Sitelerini Kullanmanın Önemi


Kişisel blog yazarlığı işinde başarılı olmanın bir başka sırrı ise sosyal paylaşım sitelerini aktif olarak kullanmaktır. Özellikle dünyada milyonlarca kullanıcısı olan Facebook, Twitter ve benzeri platformlarda kişisel blog reklamınızı yaparak çok daha hızlı bir şekilde bloğunuzun takipçi sayısını artırabilirsiniz.  Konu hakkında daha geniş bilgilere ulaşabileceğiniz “Kişisel Blog Ve Sosyal Medya” başlıklı makalemi okumanızı tavsiye ediyorum.

Özgün ve de Güncel İçerikler


Özellikle son yıllarda Google’ın özgün ve de kaliteli içeriklere eskisinden çok daha fazla önem vermesi sizin de kişisel bloğunuzda bu konuya önem vermeniz gerektiği anlamına gelmektedir. Özgün içerikler üretmek sizi Google ve diğer arama motorlarında üst sıralara çıkma konusunda işinizi bir hayli kolaylaştıran bir faktör. Özgün olarak ürettiğiniz içerikler bir de son dönemde sıkça konuşulan güncel konulardan oluşursa kendinizi birden arama motorlarının gözdesi olarak bulmanız işten bile değil.


Şunu unutmamak gerekir. Kaliteli, özgün ve bilgilendirici içerikler sadece o zamanla münhasır kalmaz. Kaliteli ve özgün içerikler yıllar içinde de ziyaretçi almaya ve içerikle ile ilgili yorumlar almaya devam edecektir. Bunun en güzel örneğini Serdar Kara Bey’in sahip olduğu Blog Hocam sayfasında görebilirsiniz. Yayınlamış olduğu içerikler yıllar içinde birçok blog yazarına ilham kaynağı olmuş ve hala eski içerikleri ziyaretçi ve okuyucu yorumu almaktadır.

İçerik konusu ile alakalı daha geniş bilgilere ulaşabileceğiniz “Kişisel Bloglar İçin İçerik Hazırlama” başlıklı makalem size konuda fazlasıyla bilgi sağlayacaktır.

Blogunuz Ücretsiz Olmalı


Kendinizi ilk tanıtım aşamasında bloğunuzun kesinlikle ücretsiz olarak kullanıcılarınıza sunulması çok önemli. Kişisel bloğunuzu kitlelere ulaştırıp yeterli takipçi sayısına ulaşmadan oluşturacağınız bloğunuzu kesinlikle ücretli olarak tasarlamayın. Aksi takdirde çok sayıda takipçiye ulaşmanız imkânsız gibi bir şey. Fakat burada bir hususu hatırlatma gereği duyuyorum. Biraz daha ileriye dönük ciddi bir çalışma yapmayı düşünüyorsanız en azından domain (Alan Adı) alabilirsiniz

Belirli bir okuyucu kitlesi ve kaliteli bir içeriğe ulaştığınız takdirde ücret mukabilinde profesyonel bir platforma geçip oradan yayınlarınıza devam edebilirsiniz. Bu şekilde başarınızı ödüllendirmiş olursunuz.

Reklamlar


Eğer bloğunuza reklam almaya başladıysanız bu önemli ve güzel bir gelişme. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus bloğunuza çok sayıda reklam almamanız. Özellikle de bir içeriğe tıklandığında otomatik olarak okuyucuların karşısına çıkan reklam türünden uzak durun.

Ayrıca reklamların bloğunuz içerisinde konumlandıracağınız yerlere de dikkat edin. Yapılan istatistiklere göre çok fazla sayıda reklam barındıran siteler okuyucularda olumsuz etkiler bırakıyor.

Kolay Anlaşılır İçerikler Üretin


Bu konuyu şu şekilde anlatabiliriz. Blogunuzu her kesimden insan ziyaret edebilir. Siz bu insanların hangi sosyo-kültürel kesimden geldiğini, eğitim durumlarını ve daha pek çok eğilimini bilemezsiniz.

Bu nedenle kolay anlaşılır olmayan içerikler üretmekten kaçının. Herkesin anlayabileceği basit bir anlatım ile içeriklerinizi oluşturursanız bunun okuyucu kitlenizi zenginleştireceğinden emin olabilirsiniz.

Arama Butonu


Blogunuza mutlaka bir arama butonu yerleştirin. Böylelikle takipçileriniz aradıkları bilgiye basit ve de kısa yoldan ulaşırlar. Okuyucularınıza blogunuzda ne kadar kolay yolu gösterirseniz geri dönüşümlerinizi de o kadar fazla alırsınız. 

Başarılı Blog

Etkinlikler Ve Çekilişler


Blog Sayfanızda düzenlemiş olduğunuz faydalı etkinlik ve çekilişler sizler için başarı kapılarını aralayabilir. Örneğin; bir kitap çekilişi yaparak birçok blog okurunun ve birçok kitap kurdunun dikkatini üzerinize çekebilirsiniz. Ayrıca blog sayfanızda sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgiler vermek, bu projelere destek vermek sizi başarılı blog yazarları arasında yer almanıza olanak sağlar.

Davranış Ve Tutumlar


Kişisel blog yazarı olarak tutum ve davranışlarınız okuyucularınız tarafından sıklıkla takip altındadır. Blogunuzda paylaşmış olduğunuz içeriklerde okurlarınıza sergileyeceğiniz yazı üslubu, kullanıcılarınızın yazmış olduğu yorumlara verdiğiniz cevaplar sizin kalitenizi ortaya koyacaktır.

Blog yazarlığındaki birincil amacınızın insanları doğru ve tarafsız bir bilgi ile bilgilendirmek olduğunu asla unutmamalısınız. Blogunuzu okurlarınız üzerinden kazanç sağlayabileceğiniz ticari bir meta olarak görmeyin. Bu gibi hatalar kişisel blog yazarlığınızda göstereceğiniz başarı için büyük engeldir.


Okuyucu ile aranızdaki bağı güçlendirmek için davranış ve tutumlarınızın nasıl olabilmesi gerektiğini ele aldığım  “Kişisel Blog Yazarlığı Ve Okuyucu Etkileşimi” başlıklı makalem sizlere bu konuda daha fazla bilgi verecektir. 

Sabır, Emek Ve Başarı


Kişisel blog yazarlığında başarının sırrı sanılanın aksine sabır ve emek isteyen bir süreçtir. Tabiri caizse bir tarlayı düzgün ve mantıklı bir ürün ile ekip; sabır ile o ürünün olgunlaşmasını bekleyip, doğru zamanda doğru ürünü biçmek gibidir.

Blogunuzu ilk açtığınızda yüksek bir verimlilik beklentisine girmeyin. Sabırla özgün içerikler üretmeye, blogunuzun alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmeye konusunda uzman yazarların yazılarını araştırma yapmaya ve kendinizi geliştireceğiniz konularda bolca kitap okumaya yönlenmelisiniz. Emeğinizin karşılığı olan başarı bir gün arkanızdan sizinle beraber gelecektir.


Doktor Hayat / Kişisel Blog Yazarlığında Başarının Sırrı / 2016
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

23 yorum :

  1. Gayet net ve anlaşılır..
    Yolunuz açık olsun,teşekkürler değerli bilgi paylaşımlarınız dan dolayı..
    Başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Çırağı

      Kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık, başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Valar Morghulis

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  3. Sizden çok özür diliyorum. Çünkü yazınızı sona gelmeden okumayı bıraktım..
    aranan ve de popüler blog yazarı olmak istiyorsanız kısmından sonrasını öyle bir hedefim olmadığı için okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Çıplak Yazar

      Amacı ve hedefi olmayan bir okura bende uzun uzadıya cevap yazmayacağım.

      Saygılar

      Sil
    2. Yorumunuza tebessüm ettim kardeş...

      Sil
    3. Sayın Doktor Hayat ben 4 yıldır blog yazıyorum. Çalışmalarınızı da biliyorum. Hatta sizinle fb üzerinden sohbet etmiştik. Fakat bir müddet blog yazarlıgından çekildim ve daha sonra yeni bir blog açtım.
      Kalbinizi kırmak istemediğim için özür dilemiştim yorumumun başında. Ama görüyorum ki yorumum sizi biraz üzmüş.

      Her yazı herkese hitap etmeyebilir. Tıpkı bu yazının da bana hitap etmediği gibi. Yorum yapmayabilirdim elbette. Sadece o an içimden öyle bir yorum yapmak geldi ve yaptım.

      Ayrıca yorumumda sadece (öyle bir hedefim) olmadığını söylememe ragmen bunu hiç bir amacı yokmuş gibi algılamanıza da bir anlam veremedim.

      Yine de merak ettiyseniz blog yazmamdaki amacımı size kısaca açıklayayım.
      Uzun süre yazmadım. İçimde gerçekten bir şeyler birikti ve inanılmaz bir yazma arzusu oluştu. Yazmak benim için kişisel bir ihtiyaçtır. Popüler olmak ya da olmamak ya da çok beğeni almak ya da ne bileyim yüzlerce ziyaretçi tarafından takip edilmek inanın gözümde yok.

      Bu yüzden de böyle bir hedefimin olmadıgını söyledim.

      Kısaca ben yazılarımı kendim için yazıyorum.

      Saygılar.

      Yine söylüyorum yazınızı baltalamak ya da sizi incitmek gibi bir niyetim olmadı. Eğer öyle anlaşıldıysam tekrardan özür dilerim.

      Sil
  4. Faideli bir yazı olmuş, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Emine Bektaşi

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş, özellikle benim gibi yeni blog yazarları için. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Serhat Ocak

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  6. Gerçekten sabır ve özen gerektiren bir durum yazmak ve bir kitle ile bu duygu dusunce veya yasanılanları paylaşmak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bir Defne Masalı

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  7. Reklam alma işi için bloglar bazen amacından çıkabiliyor. Reklam değil de yazmak sabırla yazmak lazım. Reklam teklifleri gelirse değerlendirilir. Blog içinde haddinden fazla reklam pek iyi olmuyor.

    Üstteki yorumcu blog yazarına kısmen katılıyorum. Popüler olmak ya da çok okunmak ya da aranan yazar olmak değil de yaşama dair notlarımızı yazmaya odaklanmalıyız. Popüler olmak uğruna konulan hedefler yanlış bence. Çünkü hedef yadece yazmak olmayınca blog macerası kısa sürebilir. "Olmadı" der kapatıp gider blog yazarı blogunu. Hedef: içimizden gelenleri paylaşmak olmalı, "hayatı kaydet"mek olmalı. Beklentiler popülerleştikçe ve sosyal medyadaki çok beğenilme çılgınlığına döndükçe blog yazarları da bloglarından vazgeçiyorlar.

    Diğer yazdıkların ise yani diğer bloglarla etkileşim ve okurla iletişim teknikleri gerekli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mustafa Sönmez

      Öncelikle kıymetli yorumunuz ve farklı düşünceler ile konuya yapmış olduğunuz katkılar dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Reklam konusu aynen sizinde bahsettiğiniz gibi çoğu zaman amacının dışına çıkıyor. Okur yazıdan çok reklamlar ile haşir neşir oluyor. Tabiiki buda başarıya gölge düşürüyor. Yerinde ve amacına uygun reklamlar olmalı. Okuyucuyu reklamlar ile bunaltmamak lazım.

      Popüler blog yazarlığından kastım açıkçası şu: Blog yazarı hangi konuda içerik hazırlayıp paylaşıyorsa paylaşsın amacı:
      Özgün ve kaliteli içerikler üretmek olmalı.
      Yazdığı içeriklerde okuru bilgilendirmeli.
      Doğru, bilinçlendirici ve öğretici içerikler her zaman ön planda olmalı.
      Okuruyla, toplumla iletişim kurabilme yeteneğine sahip olmalı.
      Ve her şeyden önemlisi amacının ve hedefinin ne olduğunu unutmaması lazım.

      Malum yıllar içinde birçok blogun ve blog yazarının tabiri caizse saman alevi gibi parlayıp bir anda söndüğüne şahit olmuşuzdur ve hala oluyoruz da. Amaç sizinde bahsettiğiniz gibi "Hayatı Kaydetmek" olmalı. İletişim konusuna gelince de bu konu zaten birçok yazarının ne yazık ki en büyük eksiği.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
    2. Selam,
      Bana doğrudan adımla hitap edebilirsin, soy adım da olur sorun olmaz :) "sayın" ifadesini pek sevmem...

      Sil
  8. Kişisel blog açmak isteyenlere yol gösteren bir yazı paylaşmışsınız elinize sağlık. Blog hayatına yeni girenler için rehber niteliğinde. Kişisel blog yazmak, her ne kadar zevkli olsa da biraz zorlayıcı bir yanı var; okuyucu kazanmak. Okuyucu kazanmak diğer blog türlerine göre biraz daha zor, o yüzden biraz daha çaba göstermek gerekli diye düşünüyorum. Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda birçok blog yazarı, kişisel blog yazarlığındaki eksikliklerini kapatacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Blogumu Tanıt

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum. Umarım blog yazarlarına ve blog açmayı düşünen arkadaşlara faydalı bir içerik olur.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  9. Merhaba Doktor Hayat

    Her ne kadar bir blog yazarı olamasamda ileride bir blog açtığımda yazılarınızın ve değindiğiniz konuların ehemmiyetini dikkate almaya çalışacağım. Emeğinize sağlık.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın İlknur Demir

      Blog yazarı olmasanız da konuya ve ileriye dönük düşüncelerinizde makaleme göstermiş olduğunuz ilgi ve alaka için teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil
  10. Emeklerinizi ve tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler harika olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Gözde Sarı

      Kıymetli yorumunuz ve konuya olan ilginiz dolayısıyla teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

      Sil