ESKİDEN

Eskiden Hayat


Çember çevrilir, Su musluktan içilir, Ağaçlara tırmanılırdı.

Bebekler bezden, Silahlar tahtadan,


Resimler kömür karasından yapılırdı.


Kızlara ninelerinin, erkeklere dedelerinin isimleri konulur,

Saatli maarif okunurdu.


Komşuda pişen Bize... Bizde pişen komşuya düşerdi.


Geceler ayaz, Sokaklar karanlık, Yıldızlar parlak olurdu.


Turşu, salça, mantı evde yapılır, Karpuz kuyuda soğutulurdu.


Erik ağacının çiçeği, Pencere camımıza yaslanır,


Güz yaprakları bahçemize düşerdi.


Kardan adam yapılır, Evlerde soba yakılır,


Kış gecelerinde masallar anlatılırdı.


Merdiven çıkılır, Aidat ödenmez, Yönetici seçilmezdi. 


Evler badanalı, Sokaklar lambasız, Mahalleler bekçili olurdu.


Ajans radyodan dinlenir, Çizgi roman okunur,


Defterlere kenar süsü yapılırdı.


Hayat, Arkası yarın gibiydi, Kesintisizdi.


Her gün yaşanacak bir şey vardı.


Herkes kendi düşünü kurar, Kendi hayatını oynardı.


ŞİMDİ

Şimdi, Herkes Yoğun, Yorgun Ve Tek Başına...



Doktor Hayat / Eskiden / Alıntı Yazılar
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

6 yorum :

  1. Can Dündar'ın Kırmızı Bisiklet kitabında bahsettiği gibi yaşlandıkça bozulduk, biz bozuldukça o güzel şeyler eskide kaldı, herşeyi değiştirdik. Hatta her yerde paylaşmaktan çekinmediğin bir alıntısı var onuda bu yoruma ekliyorum. Keyifli bloglamalar, elinize sağlık.

    " Nesnelerle olduğu gibi insanlarla da 'işlevsellikleri' ölçüsünde ilişki kuran bir kuşak yetişiyor. Daha çok sayıda yaşlının huzurevlerine çekilmesinin nedeni bu bence... Boşanmaların hızla artması da ondan... Bozulunca değiştiriyoruz artık. "

    YanıtlaSil
  2. Sayın Oktay Yenitürk

    Gerçekten bu güzel yorumunuz konuya tam denk geldi. Kıymetli yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  3. Eskiden...Eskiden gerçekten her şey çok güzeldi diyebilecek kadar yaşımı aldım.Keşke eski zamanlarda takılıp kalsaydım diyorum şimdi ne yazık ki.. Tecrübe depom dolmuş.Gördüklerim hazmedilir gibi değil.Bu devrin hallerine ayak uydurmama imkan ve gerek de yok.Huzur evlerine muti,sabırlı ve gururundan ödün vermeyenler giderler,tıpkı Oktay kardeşimin yazdığı gibi adeta oraya sığınırlar. Zira orada kendilerini daha iyi anlayan,dertleşebilecekleri yaşlılar vardır nice vurgunlar yemiş.Kendileri tercih etmedikleri halde bırakılanlar... İşte onlar çok yıkılırlar.Dünyada fazlalık ,çocuklarının hayatlarında kendilerine yer olmadığını anlarlar.Böyle hikayelerin sonu da,genellikle yaşamı gerçek bir terkedişdir.Her şey değişti.Buna insanlar izin verdi.Aslında değişiklikler iyiye,güzele tekamüle doğru giderse onay görür.Değilse çıkacağı yol tüm değerlerin yitimidir.Konu çok güzeldi.Kaleminize sağlık.Sevgiler.Ece ablanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Ece Evren

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  4. Çok duygulandım. Teşekkür ederim :)
    +Oktay Yenitürk ün bahsettiği kitabı da severek okumustum , ismini görünce bir tuhaf oldum. Sağolun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Samime Bisi

      Kıymetli yorumunuz ve ilginizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil