SEN BENDEN DAHA İYİLERİNE LAYIKSIN

Daha iyilerine layıksın


Bir gün gencin biri, bir hanımefendiye âşık olur ona öyle bir tutulur ki:

Kalben ondan o kadar hoşlanır ki, hatta hoşlanmaktan da öte onu deli gibi sever. Onu kendisi için ileriye dönük bir eş olarak bile görür. Çünkü onda istediği huylar ve görmek istediği güzel hasletleri görür.


Bu genç, hanımefendiyi daha yakından tanımak için bir arkadaşını araya vesile kılar. Arkadaşı ile beraber bu hanımefendiyi güzel bir akşam yemeğine davet eder. Genç o hanımefendiyi daha yakından tanıma fırsatı bulur. İçinden şu cümleleri geçirir ve derki:

- Bu hanımefendi oturmasıyla, kalkmasıyla, konuşmasıyla gerçekten aradığım bir hanımefendi der.



Aradan belirli bir zaman geçtikten sonra genç, hanımefendiye:

-Ben senden hoşlanıyorum, hoşlanmaktan da öte seni seviyorum. Seninle hayatımı daha da değerli kılmak istiyorum. Müsaaden olursa hayatımın bir parçası olur musun?

Hanımefendi oradan sözün arasına girer.

-  Neden ben, ne için ben, ne gördün bende?

Genç oradan sözün arasına girer.

- Sende aradığım güzel ahlakı, güzel huyları gördüm. Sende hayatıma anlam katacak gücü, ışığı gördüm…



Uzunca bir süre konuşmadan sonra hanımefendi der.

- Evet, bende senin tavır ve davranışlarını, kişiliğini analiz ettim. Gerçekten çok güzel, çok büyük bir yüreğin var. Dürüst, mütevazı, sadakat sahibi duygusal ve bunların yanında kendini birçok konuda yetiştirmiş, gayet modern ve entellektüelitesi yüksek bir insansın. Lakin sen benden daha iyilerine layıksın. Beni bekleme.



Ortalığı bir an bir sessizlik kaplar. Genç orada yıkılır ve yeniden hanımefendiye dönerek konuşmaya başlar.

- Madem bu kadar saydığın meziyet ve haysiyetlere sahibim. Ve bende seni kendime layık biri olarak görmüşsüm… Neden ben sana layık bir değilim? 

Hanımefendi sessiz, sakin bir eda ile konuşamadan bulunduğu mekândan çekip gider.

Ve genç bir kez daha gökyüzüne bakarak haykırır.

- Allah’ım madem bu kadar iyiyim, bu kadar güzel hasletlere sahibim. Neden sevdiğim hoşlandığım bir hanımefendi böyle der.

Gencin bir umudu daha vardır ve güzel bir söz aklına gelir ve der ki:

- BENİM İSTEDİĞİMİ ALLLAH (C.C) İSTEMİYORSA, KONU KAPANMIŞTIR. AMA İSTİYORSA DA MUTLAKA YOLLARI BİR GÜN KESİŞTİRİR…
                                                                                      

Doktor Hayat  / Gazi Üniversitesi  / Sen Benden Daha İyilerine Layıksın
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Hiç yorum yok :