NEDEN BLOG YAZARLIĞI

Her Şeyin Başı Blog


HER ŞEYİN BAŞI BLOG


Aslında konuya nasıl başlayacağım bilemiyorum. Yıllardır kaleme alınıp bir defter köşesinde öylece duran yazılar mı desem? Yoksa bir kitap haline getirilir diye tasarladığım onca proje, onca plan mı Zaman bir şeyler ya araya girdi, ya da ötelendi durdu. Bir gece vakti ansızın zihnimde bir düşünce belirdi. Önceki plan ve projelerden çok farklı, kalıcılık ve ulaşılabirlik açısından daha etkin bir eylem Blog Açmak Malum hızla ilerleyen teknoloji çağının getirmiş olduğu büyük bir nimet olan Blog’lardan yararlanmak, maksimum fayda edebilmek gibi güzel bir fırsat önümde idi.


Teşbih de hata olmasın ben bilhassa "Kişisel Blog" sayfalarını  verimli bir araziye benzetiyorum. Üretilen her bir içeriği faydalı bir tohum… Blog hakkında bilgi ve belge sunan kaynakları ise verim artıracak bir gübre bir ilaç gibi görüyorum. Artık her şey elimizde o verimli araziye mantıklı tohumlar ekip;  Kaliteli gübre ve ilaçlar kullanarak güzel bir hasat elde etmek. İşimiz biraz uzun, biraz sabır gerektiriyor. Kaliteli bir ürün uzun zaman piramidinden geçerek bizlere ulaşır. Şimdi her şeyi zamana bırakıyor. Güzel bir ilaç ile sizlere faydalı olmak istiyorum.

13 Mart 2015 Cuma günü Blog Gökhan Tekin’nin sayfasında kaleme almış olduğu bu yazı dikkatimi çekmişti. Yazısında bir kitaptan bahsediyordu. “HER ŞEYİN BAŞI BLOG” Yazar “SALİH SEÇKİN SEVİNÇ” kitabını "Blog Gökhan Tekin" sayfasında bahsettiği kadar biliyordum. Zihnimde yeni şimşekler çakmaya başlamıştı. Bir an önce kitabı aldım. Lakin yoğunluğum dolayısıyla okumaya pek bir fırsat bulamadım. 2 Mayıs Cumartesi günü sabah kahvaltısından sonra akşamın ilerleyen saatlerine kadar kitabı okuyup bitirdim. Kitap 231 sayfa, akıcı bir üslup ile ne yapmanız gerektiğini, neler yapabileceğinizi sizlere sistemli bir şekilde anlatıyor.

Açıkçası bende kulaktan dolma bilgilerle bir “Kişisel Blog” açmıştım. Hani söylediğim gibi elimde bulunan tarlayı biraz kalitesiz tohumlarla, ucuz ilaç ve gübrelerle beslemiştim. Aradan 6 ay geçmişti ne bir filiz ne bir başak… Ortada hiçbir şey yoktu. Sonuç beklentilerin çok altında idi. Kitabı okuyup; aradan geçen 2 aydan uzun bir süreye şöyle bir baktığımda gözle görülür elle tutulur. Çok büyük değişimler gördüm. Sanırım görmeye uzun vade de devam edeceğim. Bu güzel kitap ile tanışama vesile olan ”Gökhan Tekin’e” ve “ Salih Seçkin Sevinç’e” sonsuz saygı ve şükranlarımı sunuyorum. Bu arada kitap içeriği hakkında çok fazla detay vermeyeceğim. Bu yüzden bütün blog yazarı arkadaşların kitabı temin edip okumasını tavsiye ediyorum.

Son olarak kendimin edinmiş olduğu tecrübe ve bilgilerden kısa birkaç not aktarmak istiyorum. Şunu kesinlikle unutmayın derim “ Blog ” işi “ Sabır ve Emek “ gerektirir.

- İşlerim yoğun, zamanım kısıtlı diyorsanız; Blogunuz için akıllı ve teknolojik imkânları kullanarak bu sorunları % 70 oranında çözüme kavuşturabilirsiniz.

- Blogunuz için içerik üretme sıkıntısı yaşamamak için yanınızda ufak bir ajanda veyahut akıllı defterimiz "Goole Keep " kullanmayı İhmal etmeyin.

- Yazmış olduğunuz yazıları kullanacağınız materyalleri saklama ve depolama da sıkıntı yaşıyorsanız " Google Drive " hemen yanı başınızda.

- Yukarıda belirtmiş olduğum iki uygulamanın da mobil versiyonu mevcut. Uygulamalar bilgisayarınız ve diğer iletişim araçlarınız ile senkronize bir şekilde çalışıyor.

- Bir anda yazmak için uğraşmayın. Gün içinde almış olduğunuz kısa notları sakin bir zamanda birleştirmeye çalışın.

- Yazılarınızı sakin ortamlarda veya bir enstrümantal müzik eşliğinde yazmaya gayret gösterin.

-  Sosyal Medyanın gücünün farkında olun. Bilhassa Blog yazarıysanız; Twitter, Facebook ve İnstagram kullanmaya özen gösterin.

- Önce dinleyin.

- Akabinde okuyun.

- Sonra yazın.

- Belirli tarzınız olsun. Devamlı o tarz üzerinden bir şeyler üretmeye çalışın. Oradan buradan toplama tarzlarla okuyucu karşısına çıkmak ilerleyen zamanda sizin zararınıza olacaktır.

- İşinizi severek ve inanarak yapın.

- Hangi konuda yazıyor olursanız olun maddi kaygılar ve beklentiler içinde olmayın.

- Eğer arazinizi kaliteli tohumlarla, verimli ilaç ve gübreler ile destekler iseniz; zamanı geldiğinde araziniz sizin kaliteli ürünü verecektir.

- Belki bu yazdıklarımı söylediklerimi yüzlerce kez duydunuz, okudunuz. Yüz kez daha okusanız emin olun yeni bir şeyler öğreneceksiniz.


Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle


Doktor Hayat / Her Şeyin Başı Blog
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

19 yorum :

  1. Ben de şu sıralar bu kitabı okuyorum. Ben de dediğiniz gibi Gökhan abi sayesinde bu kitabı duydum ve okuyorum.

    Gerçekten çok iyi bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalarını uzun vade de görebileceğimiz güzel bir kaynak kitap tüm blog yazarlarının okumasını tavsiye ediyorum.

      Sil
  2. Çok güzel bir paylaşım.Kutluyorum sizi Doktor Hayat.Bayram da olsa birazdan o kitabı internetten alacağım.Siz bizler için çok değerlisiniz.Bunu bilin,SEVGİ VE SAYGILARIM VE İYİ BAYRAMLAR DİLEKLERİMLE.

    YanıtlaSil
  3. Ece Hanım Gerçekten Faydalanabileceğiniz Bir kitap şiddetle tavsiye ediyorum.

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  4. Benimde merak eettiğim bir kitap alıp okumayı düşünüyorum bu arada takipteyim sizi sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten fayda sağlayabileceğiniz güzel bir başucu kitabı diyebilirim Ayrıca şundan emin olabilirsiniz ki; Uzun Vadede blog sayfanız için mükemmel bir getiri kaynağı.
      Takibiniz içinde Teşekkür ediyorum. Sosyal hesaplarınız benimde takibimde

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  5. Gerçekten çok güzel bir kitaba benziyor. Bunu mutlaka okumalıyım, listeye dahil ettim. Pucca'ya benziyor buda :) Blogger olarak ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Bey kesinlikle bir başucu kitabı. Listenize dahil etmekle kalmayın. En kısa zamanda okumaya başlayın derim.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  6. Merhaba açık söylemek gerekirse bu kitabı okumadan önce blog konusunda çok fazla bir bilgiye sahip değildim kitabı okuduktan sonra çok şey değişti ayrıca benden de bahsettiğiniz için gönülden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. Ben teşekkür ediyorum Gökhan Bey böyle bir kitap ile tanışmama vesile olduğunuz için.

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  8. Google Keep'i hiç duymamıştım mesela. Öğrendim ve hemen telefonuma indirdim. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olabildi isem ne mutlu DAYDAY BENIBILIRSIN

      Sevgi Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  9. Bu kitabi en kisa zamanda temin edecegim. Yazi icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heybemdeki Huzur faydalı olacağından hiç şüpheniz olmasın

      Sevgi Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  10. Akıcı ve bilgilendirici yazınız için teşekkür ederim. Kulağıma küpe olacak bazı tecrübeler edindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhammet Bey ben teşekkür ederim. Göstermiş olduğunuz ilgi ve teveccühten dolayı. Umarım faydalı olmuştur.

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  11. Kitabı hemen sipariş verdim. Kafamda birkaç fikir oluşmasına sebep olabilecek güzel ve akıcı bir yazı yazmışsınız. Çok teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
    Ramazan ALTINTOP / Blog Yazarlığı Dersleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazan Bey Faydalı bir bilgi sunabildi isem ne mutlu bana...

      Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

      Sil
  12. Paylaşım yapmak için güzel bir içerik oluşturmuşsunuz teşekkürler..

    YanıtlaSil